"Je chybou, pokud musí návštěvník nejdříve vyplnit kompletní osobní a dodací údaje, než mu je zobrazena celková cena s dopravou," dodává Pavel Jašek z agentury Dobrýweb.cz.
K předchozímu bych oponoval, pokud eshop nabízí více doprav například na základě lokace, např. kurýr po Praze, odlišné poštovné do zahraničí apod., potřebuje nejprve od zákazníka získat například dodací adresu, aby mu mohl nabídnou pouze dopravy, které jsou pro něj určeny a nedocházelo ke zbytečným omylům, ať už úmyslným či neúmyslným od zákazníků.
Ano, situace, kdy je nějaký údaj potřebný pro zobrazení celkové ceny je samozřejmě nutné zohlednit. Ale není nutné před tím vyplňovat ulici, jméno, email a další údaje, které e-shopy často žádají a které cenu neovlivňují. Pochopitelně, kdyby pro výpočet ceny kurýra po Praze bylo nutné zohlednit, jestli se bude zboží dodávat na ulici Na Poříčí nebo do části Praha-Kbely, tak si o to e-shop musí říci dříve. S takovýmto pohledem byste souhlasil?
Ano samozřejmě, s tím souhlasím, jde jen o technické řešení, každý eshop má svá specifika a pokud by měl být vytvořen přesně na míru pro danou situaci je to opět otázkou peněz.
Je tedy pouze otázkou zda realizovat přesně tak a kolik budou činit náklady.
Jinak máte naprostou pravdu.
Otázka peněz by v tomto případě měla být samozřejmě vyvážena úvahou, kolika zákazníkům toto uzpůsobení prospěje.
Jde o dost podobný kolotoč argumentů jako když e-shopy nechtějí uvádět fotografie a popisky zboží, protože jim to trvá moc času. Ale zákazníci popisky potřebují pro rozhodnutí, takže když neví, co to je za produkt, nic si nekoupí. A e-shop nebude vyplňovat popisky u produktů, které se neprodávají. A tak dokola :-)
Ono stačí, když na hlavní stránce je jasně viditelný přímý odkaz na ceník dopravy, případně by mohl být tento odkaz i u každého zboží.
Stejně tak by to chtělo výrazné upozornění kde je možné zboží (zdarma) vyzvednout - to hraje roli zvláště u drobností, kde cena dopravy představuje podstatnou barieru.
A proč to neřešíte opačně? Nechte zákazníka vybrat příslušnou dopravu (včetně zobrazení ceny, ať se sám rozhodne, jestli je pro něj lepší poslat si to domů nebo do práce nebo k rodičům, kam si pro to přijede) a až poté to otestovat se zadanou adresou dodání. Pochybuji, že nabízíte více než dvacet způsobů dodání, takže by se v nich zákazník nevyznal.
dodaci adresa se nemusi shodovat s adresou fakturacni/kontaktni. zakaznik pak muze mit averzi vuci konkretni dorucovaci sluzbe, jakozto neseriozni bande kretenu co dokazi ztratit zasilku a uvest ji v systemu jako dorucenou a nasledne mit nepouzitelne reklamacni oddeleni v horni dolni, kde sedi ti nejjedovatejsi hadi, takze proc vnucovat uzivateli sluzbu pokud o ni nema zajem a nenabidnout predpocitanou moznost volby vsech s radio buttonkama