částka 100.000,-Kč je přemrštěná, pokud máte dobrý účetní program
investice nulová, školení jsem žádné neabsolvovala a vše jsem
zvládla v pohodě
tak kde je problém?
když se konečně začne zavádět něco, co má pomoc nám všem, tak v tom hledáme problém....máme strach z toho, že už nebudeme moct
si přivydělávat bokem???
Jsem rád, že jsou mezi námi lidé, kteří to zvládli bez školení a jednoduše.
Účetní, kterou znám absolvovala školení a dalo jí to docela zabrat.
Zatím mi není jasné, kam nahlásíte fakturu ( nad 10000) vystavenou firmě, která neni plátcem DPH, pokud je na faktuře DIČ nebo pokud neni na faktuře DIČ.
Možná mi s tím poradíte.
Původně jsem myslel, že mi odpoví ona kvalifikovaná účetní, ale zřejmě za onu 5 považujete 4A ?
Část A.4. vyplňuje plátce, který uskutečňuje zdanitelné plnění
(nebo přijímá úplatu)
dodání zboží či poskytnutí služby s
místem plnění v
tuzemsku (§ 13, § 14
-
řádek
daňového přiznání k
DPH: 1, 2),
kde
součet
hodnot
všech
plnění
nebo
přijatých
úplat
vykazovan
ých
na daňovém dokladu
přesahuje hodnotu 10.000,
-
Kč včetně daně
(
=
celková
hodn
ota daňového dokladu v
součtu
včetně daně
přesahuje stanovený limit
–
bez ohledu na režim DPH dotčených plnění
5
)
,
a to včetně zvláštních režimů při splnění
uvedeného limitu (
zvláštní režim
pro cestovní službu podle § 89
, zvláštní
režim pro
použité zboží podle
§ 90
–
pro posouzení limitu se uvažuje celá hodnota plnění
)
-
pro
osobu příjemce:
-
plátce,
-
osoby povinné k
dani
–
neplátce,
-
právnické osoby nepovinné k
dani (§ 28 odst. 1 písm. a)).
Ne, za A5 považuje oddíl A5, kam se souhrnně uvedou doklady nižší než 10.000 Kč a doklady vystavené osobám nepovinným k dani, za které se na účely KH považujou i osoby k dani povinné, jestli nesdělí své DIČ.
jestli své DIČ sdělí, patří to mezi ostatní doklady jako by byly vystavené plátcům.
Obávám se, že jste odpověděl zprávně. Tento případ neni jednoduchý a vidíte nesprávnou odpověď od někoho kdo si přečetl pokyny. Také mne zajímala odpověď od účetní, pro kterou je to tak jednoduché. Myslím, že v případě uvedení v 4a se faktura nenapáruje a misto toho přijde hlášení automaticky k opravě. Rád bych se mýlil a věřim, že párovací program obsahuje databázi neplátců. Uvedení v 4a je tedy nelogické.
Pokud tedy o problému víte dopředu je vhodné u neplátců neuvádět DIČ a "naprat to do 5a" a ono to pravděpodobně dopadne lépe.
Uvádějte to tam, kam máte. Sdělil-li vám odběratel své DIČ, patří to do A4. Jestli ho nesdělil, patří to do A5.
V případě, že se faktury z A oddílu "nespárují" není to problém, protože to znamená, že vy přiznáváte něco, co si ten druhý nenárokuje a teda ve státní kase je to plus a všichni jsou spokojeni.
Pán se ptal, kam zařadit fakturu vystavenou pro neplátce nad 10.000,-Kč. Ta patří do A5. Špatně jsem napsala jedno slovíčko
a hned je z toho velká chyba. :-)
Tak jak píšete, faktury přijaté od neplátce se do KH nedávají.
Na to opravdu není potřeba školení.
Má kolegyně účetní, která pracuje pro jinou firmu, zvládla KH
také bez školení a myslím si, že takových účetních je víc,
že nejsme ojedinělý případ. Takže bych z toho nedělala velkou vědu.
Víc nás zarazilo, že když jsme požádali o konsultaci na našem
FÚ, tak nám byly podány mylné informace, které vůbec neodpovídaly
pokynům finanční správy a které se ukázaly opravdu mylné.
Pracovníci FÚ by přeci měli být proškolení od A do Z. :-)
Krásný, pohodový den přeji všem. :-)
Úředník, kterej rozumí své agendě? Madam, vy jste naivní, až je to k pláči.
Naopak, zkušenost mé a mého okolí jsou takové, že v 90+ % případů je úředník zabedněný nemakačenko, který své věci vůbec nerozumí a jenom zneužívá zákony k tomu, aby prosadil svoji pravdu. Nemá taky žádnou odpovědnost, takže si může dělat co chce. Dochází k závažným porušením zákoných pravidel a práv účastníků, spravedlnosti se člověk dovolává velmi těžko. Některým nevadí ani to, když jim po letech tahanic něco nařídí soud, odůvodní si to tím, že se s názorem soudu neztotožňují (sic!) a jedou dál svoje kýble sr* (checht).
Výjimečně je u toho vyhmátnou OČTR, to většinou, když pro VIP něco naopak nezákonně dělají bokem, pak jdou zpravidla na mnoho let do kriminálu. Toto je ovšem norma, nikoli deviace, a vyhmátnutých je takových opravdu málo a to většinou v případě, že to už přehání a dělají moc okatě.
eh takove ucetni mam nejradeji, oni zadne skoleni nepotrebuji, oni si prectou clanek na idnes a maji v maliku vsechny zmeny. dokonce je nezajima ani dokumentace ke zmenam v programu vzdyt je tam polozka "odeslat kontrolni hlaseni", ale zda je dobre, jak se delaji zpetne kontroly zadanych dat, co vubec do tech dat patri madam netusi, ale skoleni nepotrebuje. gratuluji, preji vasim klientum hodne stesti, budou jej potrebovat.
No, já jsem na školení taky nebyl, nějak to časově nevyšlo...
A změny v dokumentaci taky nesleduji, převzal jsem stav k 01.01.2016 a ten používám. Zákon je účinný od stejného data, takže jako občan právního státu předpokládám, že celá agenda již byla ze strany Finanční správy připravena a správně nastavena.
nejspise nejste daleko od pravdy.
presto musim objektivne rici, ze znam jednoho urednika z fu, ktery je naprosty profesional i se spetkou empatie snazici se nastaly problem vyresit a ne problem i s poplatnikem zabit flastrem.
to same jedna urednice v samosprave mesta, ktera vas nenecha behat po budove uradu z kanclu do kanclu protoze nemaji propojene jednotlive db ruznych odboru. takovym lidem patri muj respekt, protoze pochopili smysl funkce kterou vykonavaji. bohuzel ten dojem zabiji desitky protivnych a ustepacnych klotovych rukavu.