Napsání výborného textu pro PPC inzerát je komplikovanější a záludnější, než se na první pohled může zdát. Platformy, jako jsou Adwords, Sklik nebo Bing Ads, vám dávají omezený prostor pro přilákání pohledů uživatelů ve vyhledávání, zaujmout je nabídkou a přimět je ke kliknutí právě na váš inzerát.
Vánoce jsou zároveň obdobím, kdy v záplavě nabídek a sdělení uživatel snadno ztratí citlivost reagovat na další “vánoční megavýprodej”. Bohužel neexistuje žádná jednoznačná formulka na napsání perfektního textu k PPC inzerátu. K dispozici je naštěstí mnoho doporučených postupů, díky kterým může být vaše reklamní sdělení silnější. Přináším vám několik z nich.
1. Poznejte, co vaše cílová skupina chce a hledá
Mnoho společností přistupuje ke psaní reklam tak, že v nich mluví především o sobě. Tenhle pohled je přirozený, přece jen – vy jste experti v tom, co dělá vaši firmu úspěšnou, a chcete to světu sdělit. Ve skutečnosti je to ale opak toho, jak byste měli postupovat. Nejlepší způsob na uchopení pozornosti vašeho cílového publika je ukázat mu, že mu rozumíte a jeho problém dokážete vyřešit.
Ještě předtím než začnete psát, udělejte si cvičení: vžijte se do vašich zákazníků. Myslete na to, jaký typ potřeby řeší. Poté napište vaši reklamu jako odpověď na tuto potřebu s ohledem na zvyklosti ve vyhledávání.
Příklad: Kvalitní hodinky s vodotryskem – ideální vánoční dárek pro náročného tátu.
2. Buďte k vašem publiku adresní
Používejte v textu reklam slova „vy“ a „vaši“. Přímé oslovování publika mu dodá pocit, že je pro vás důležité. Zároveň váš přístup dělá osobním a přátelštějším.
Příklad: Kvalitní hodinky s vodotryskem – ideální vánoční dárek pro vašeho tátu.
3. Buďte emotivní a využijte to jako výhodu
Jaký nejhorší pocit ve vás může reklama navodit? Přesně tak, pocit nudy. Špatná PPC reklama je nezapamatovatelná. Může být korektní, nenucená, a dokonce i dobře složená, pokud tedy někoho nevyprovokujete nebo nepřesvědčíte dostatečně, aby na ni klikl, proč ji potom vůbec publikovat? Tomuto scénáři se můžete vyhnout pečlivou volbou slov a vyvoláním emoce či zájmu cílového publika. Pokud jej znáte, nemělo by to být příliš těžké.
Soustřeďte se na jádro problému nebo touhy, která k vám zákazníka přivádí, a zamyslete se nad způsoby, jak využít emoci, která s ní může být spjata. Negativní pocity mohu být občas lepším stimulem než ty pozitivní. Například v situacích, ve kterých jsou lidé motivováni touhou vyhnout se bolesti. Z pozitivnějších emocí mohu vypíchnout především naději, víru či uspokojení vlastního ega.
Příklad: Právě jste našli dárek pro vašeho tátu: kvalitní hodinky s vodotryskem s doručením do Vánoc!
4. Používejte čísla
Pokud chcete přilákat větší pozornost, zkuste použít jedno i víc čísel. Údaje, fakta a statistiky fungují jako magnet na pozornost a prokazatelně zvyšují efektivitu
reklamy. Jednou z možností je uvedení ceny produktu nebo promování slevy či výprodeje. Samozřejmě doporučuji využívat i parametrů promovaných produktů, které jakýmkoliv způsobem vybočují z řady. Používejte přesná čísla místo přibližných, nakolik lidé mají tendenci věřit víc faktům a přesným údajům.
Příklad: Powerbanka s 10V solárním panelem. S kapacitou 12 000 mAh vám už nikdy nedojde šťáva!
5. Využijte všechen dostupný prostor
Google AdWords vám dává k dispozici dva 30znakové nadpisy plus popis o 80 znacích. Maximalizujte proto sílu vaší reklamy shrnutím všech možných informací do tohoto prostoru. Pokud není ve vašich silách vejít se do omezeného počtu znaků celým sdělením, zkuste alespoň zahrnout jeden nebo dva extra detaily. Snažte se do nadpisů vložit klíčové slovo a přidejte k němu výzvu k akci.
Nezapomeňte na potenciál rozšíření a viditelné URL. Viditelná URL adresa se totiž nemusí shodovat s aktuální vstupní URL adresou, kam uživatele přivedete – její účel spočívá v jeho obeznámení s typem stránky, na kterou vstupuje. Proto i vytvoření individuální URL adresy, která obsahuje klíčové slovo, může být chytrým krokem.
Rozšíření reklam může být další významnou cestou k upevnění pozice ve výsledcích vyhledávání. Nespoléhejte se ale na ně jako na nosiče vašeho reklamního sdělení, vzhledem k tomu, že Google nedokáže garantovat, že se u reklamy zobrazí s každým vyhledávacím dotazem.
(Druhý díl tipů vyjde příští týden.)