Přečtěte si pokračování článku 11 copy tipů pro vánoční PPC reklamy, které budou zaručeně fungovat.
6. Zaměřte se na to, čím se odlišujete a v čem jste silní
Udělejte vaši reklamu ještě poutavější a uveďte to, co vás od konkurence odlišuje. Jelikož nemáte mnoho prostoru na vypíchnutí všech vašich výhod a reklamních argumentů, redukujte je na ty, které přimějí čtenáře dozvědět se víc.
Pomoci mohou odpovědi na některé otázky, které si položíte:
- Co dělá má společnost, podnik, firma nebo já sám lépe nebo jinak než kdokoli jiný v odvětví/oboru?
- Vyhráli jsme nějakou cenu? Získali jsme nějaká ocenění?
- Poskytujeme speciální nabídky nebo děláme výprodeje?
- Čím je image našeho brandu unikátní?
- V čem jsme originální, výjimeční?
7. Buďte lokální
Lidé rádi dávají přednost lokálním podnikům před těmi velkými. Poukažte tedy v reklamách na vaši lokaci a buďte pro vaše zákazníky co nejdostupnější. Pokud máte víc provozoven, vytvořte pro jednotlivé zeměpisné oblasti oddělené PPC kampaně a použijte specifická klíčová slova v závislosti od lokality. Nezapomeňte použít lokální formát telefonních čísel místo mezinárodní předvolby.
8. Využívejte silné a kreativní výzvy k akci
Pravděpodobně již víte, co vaši klienti potřebují a chtějí, zvýrazněte to proto i ve vaší výzvě k akci (CTA). Tady můžu s klidným srdcem doporučit klasiku – „Ušetřete“, „Přidejte se“, “Získejte“, „Vybudujte“ atd.
Příklad: Ušetřete své nervy, vynechte předvánoční šílenství a vyberte ten nejlepší dárek pro vaše blízké již teď!
9. Kontrolujte pravopis, stylistiku, interpunkci
I ta nejlépe vystavěná kampaň může ztroskotat na nedokonalém inzerátu.
TIP: Zkuste číst své texty od konce, snáze narazíte na překlep.
10. Počítejte s tím, kde se vaše reklama bude zobrazovat
Znění reklam by se mělo lišit v závislosti na tom, zda jde o text pro Facebook nebo Google Ads/ Seznam Sklik. Odlišný může být například záměr uživatele. Zatímco na Googlu nebo Seznamu hledá uživatel konkrétní řešení problému, u inzerce na Facebooku je cílem ukázat sdělení správnému publiku. Proto se v Google Ads nebo Skliku snažte omezit popisování problému, který uživatel zná. Přicházejte raději rovnou s řešením.
Myslete i na odlišnosti v zapojení uživatele do sdělení (například výzva k akci na Facebooku by měla vést k akci ve stylu “dám tomu lajk“, „budu to sdílet s přáteli“, či „kliknu na to, protože mě to zajímá“)
11. Testujte vaše PPC inzeráty
Pravidelné a časté testování je jednou z nejefektivnějších aktivit vedoucích k průběžnému zlepšování výkonu vašich reklam. Čím víc nasbíráte dat, tím intenzivněji nasajete vzorce chování vašich klientů a budete lépe schopni přizpůsobovat vaši strategii.
Zkuste proto některé tipy pro split testy:
- Umístění výzvy k akci (CTA) v rozličných místech.
- Porovnání rozdílných výzev k akci.
- Experimentování s rozdílnými čísly a statistikami v reklamách.
- Zkuste i odlišné viditelné URL adresy.
- Zvýrazněte rozdílné benefity vašeho produktu či služby.
Shrnutí
Je zcela normální, že i marketéři s talentem pro jazyk a veršotepectví se občas dostanou do kreativního bloku, když se snaží přijít s perfektním textem do inzerátů. Dobré zprávy? S dávkou trpělivosti, praxe a testování začněte psát PPC inzeráty rychleji a snadněji – a stále se dostanete k reálným výsledkům.
Využijte proto naše doporučení jako inspiraci při psaní vánočních reklam a možná budete sami překvapeni, jak pozitivně na ně publikum zareaguje. Klidné a hojné Vánoce tak díky nim budete mít i u svého krbu.