Názor k článku 12 věcí, které určitě dejte do smlouvy o vytvoření webu od Miloslav Ponkrác - Já bych třeba do svého webu nechtěl, aby...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 12. 9. 2018 1:14

    Miloslav Ponkrác (neregistrovaný)

    Já bych třeba do svého webu nechtěl, aby mi třetí strana ze zahraničí mohla ovládat web. Proto také výslovně nechci na svém webu Google tag manažer, který znamená, že funkčnost webu je závislá na americké korporaci Google. K tomu dáváte zcela zdarma této USA korporaci data o svém webu, návštěvnosti a uživatelích. Navíc pokud do toho budou zasahovat neprogramátoři, tak si snadno rozsekají web na maděru. Ale samozřejmě náš zákazník, náš pán.

    Co bych považoval naopak za velmi velmi důležité je specifikovat podporu ve starších prohlížečích. Mnoho webů nefunguje dokonce v rok či dva roky starém Firefoxu či dalších mainstreamových prohlížečích. Což považuji zejména pro e.shop za špatné. Například všechny weby Internet Infa (mesec.cz, podnikatel.cz, root.cz, lupa.cz a další) dokáží často zamrznout starší verze Firefoxu. Nezbyde vám než násilně odstřelit Firefox. Vyzkoušeno na řadě počítačů u řady lidí. Ne každý aktualizuje prohlížeč každý měsíc, že ano.

    Podpora webů musí být přímo specifikována: Které prohlížeče a které jejich verze to má podporovat.

    Po technické stránce je potřeba dávat si pozor na vendor locky. Tedy, aby doména byla vaše, a webový kód patřil vám či jste jej mohli volně měnit a používat bez omezení. Tedy žádná závislost na třetích stranách, žádný GPL kód. Abyste se nestali časem vydíratelnými po stránce práva a copyrightu.

    Indexování v Google chvíli trvá. Především předpokládá odkazy z jiných webů, a pokud se nedělá SEO, výrobce webu to nemůže zase tak moc ovlivnit. Pokud vám udělá web za týden či dva - pak s tím mnoho nenadělá, je třeba chvíli počkat. Pokud vám web vyrábějí půl roku, tak je to jiná.

    Dál je potřeba řídit zakázku podle účelu. Například web akademie výtvarných umění nepotřebuje přístup pro zrakově postižené.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).