V článku se uvádí: "V případě vrácení zboží zakoupeného na internetu, které se zákazník rozhodne v zákonné lhůtě vrátit bez udání důvodu, jdou náklady na poštovné za ním." Vždy jsem žil v domnění, že pokud nám zákazník vrací zboží (odstoupení od smlouvy ve 14-ti denní době), tak jsem povinný vrátit mu poštovné. Už to není pravda? Od kdy?
Děkuji za odpověď
Vladimír
Právo na reklamaci zboží a vrácení zboží bez udání důvodu jsou dvě odlišné věci jen teoreticky.
Příklad z praxe: Doma po vybalení zákazník zjistí, že je zboží vadné. Vada je zcela zjevná, "není co řešit". Přesto obchodník odmítne zboží reklamovat výměnou, ač má stejné skladem. Vymíní si na reklamaci 30 dní.
Co teď s tím? Čekat zcela zbytečně 30 dní nikdo nechce, tak sepíše reklamační protokol a zároveň protokol o odstoupení od smlouvy. A jde si koupit zboží ke konkurenci. Peníze dostane zpět za 30+14 dní.
A poenta: Co udělá zákazník příště v podobném případě?
Obchodníkovi tím komplikuje život, jenže jak se říkalo na vojně: "jak vy k my, tak my k vy".