Již 1300 podnikatelů a firem úspěšně prošlo celorepublikovým cyklem školících a vzdělávacích seminářů o evropských fondech „Nové programovací období 2007–2013 z pohledu podnikatele“. Semináře pořádala Unie malých a středních podniků a Hospodářská komora a záštitu nad nimi převzalo ministerstvo pro místní rozvoj. Cyklus se uskutečnil na krajských úřadech po celé republice a ohlas na tuto akci byl veliký. O tom, jak správně podat žádost o dotace a na co se připravit pojednával článek Jak být úspěšný při získávání dotace EU.
O program seminářů se vždy starali odbornící z Ministerstva pro místní rozvoj ČR, Ministerstva zemědělství ČR, Ministerstva průmyslu a obchodu ČR, agentury CzechInvest, Úřadu Regionální rady a dalších organizací. Nejprve byli přítomní podnikatelé seznámeni s novinkami programovacího období 2007–2013, podporou podnikání na venkově či podporou podnikání v daném konkrétním regionu a poté se jim dostalo konkrétních informací, které se pojili s přípravou a realizací projektů. Podnikatelé byli také informováni o řízení možných rizik, či finančního managementu.
Podle Michala Struhy z odboru fondů Evropské unie Magistrátu hl. m. Prahy se mohou podnikatelé dočkat vyhlášení programů a prvních výzev k předkládání žádostí v rámci programovacího období 2007 – 2013 v lednu 2008. Praha má k dispozici pro dané období kolem 12 mld. korun. Podnikatelé tak budou moci v tomto programu čerpat skoro 1,5 mld. Kč ročně.
Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR si zase hodně slibuje hlavně od Operačního programu Podnikání a inovace. Doufá, že se čerpáním takřka 100 mld. Kč ročně, které jsou v tomto programu k dispozici, zvýší konkurenceschopnost České republiky a výkonnost sektoru průmyslu a služeb. Za tímto účelem bude dále probíhat informační kampaň v regionálních denících, která by měla zvýšit zájem o dotace.
„Chtěli bychom zdůraznit, že podnikatelé by v žádném případě neměli čekat s přípravou svých projektů až na vyhlášení výzev. Již nyní mohou konzultovat a promýšlet své projektové záměry se zprostředkovatelskými subjekty tak, aby měli dostatek času své projekty vhodně připravit k čerpání z nových dotačních titulů,“ doplnil na závěr Miroslav Čapka, zástupce ředitele společnosti Eurovision, a. s.
Vzhledem k úspěchu projektu se plánují podobné informativní a školící akce i na příští rok.