14 kilo shnilého ovoce a zeleniny v běžné nabídce 3 supermarketů. Podívejte se

24. 4. 2012
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Nízká cena a vynikající kvalita? Pravý opak nabízejí obchodní řetězce v Česku. Zjistil to test serveru Vitalia.cz. Podívejte se na fotogalerii.

14 kilogramů shnilého ovoce a zeleniny za 700 Kč, tak takový je výsledek nakupování ve třech supermarketech. Testem neprošel řetězec Tesco, Albert a Kaufland. Naopak s drobnou chybičkou v testu uspěl velkoobchodní řetězec Makro. 

Server Vitalia.cz se vydal nakupovat a otestovat kvalitu potravin, kterou tak obchodní řetězce působící na českém území stále proklamují. Výsledek? V úseku ovoce a zeleniny lze běžně nakoupit shnilá rajčata, pomeranče i papriky, které „tečou“ i na prodejním páse.

Mírnou odchylku v jakosti sice nařízení evropské Komise 543/2011 povoluje, test však prokázal, že množství zakoupených plesnivých potravin povolenou odchylku v šarži v maximálně 2% množství ve velkém překračuje. Čtěte také: VELKÝ TEST: Tesco spustilo e-shop, otestovali jsme ho za vás

Zatímco mluvčí obchodních řetězců se většinou vymlouvají na pochybení pracovníka, Státní zemědělská a potravinářská inspekce (SZPI) ústy svého mluvčího radí jediné: běžte nakupovat jinam, nebo podejte stížnost. Jenže tu může úřad vyřizovat až 30 dní, připomněl server Vitalia.cz.

Ten zároveň upozornil, že řetězce se ve dvou případech (Tesco a Kaufland) snažily situaci zlehčit nabídkou poukázky: V prodejnách se většinou omlouvali a vymlouvali, coby zákazníkům nám nabízeli poukázky na nákup jako odškodnění, říká Lenka Krbcová, šéfredaktorka serveru Vitalia.cz. Čtěte také: 13,6 mil. pokuty pro Kaufland, bral na hůl dodavatele

Pracovníci společnosti Kaufland navíc za nákup shnilých potravin, které Vitalia.cz nakoupila záměrně, testující redaktorce téměř vynadali: V Kauflandu nás překvapili, redaktorka dostala téměř vynadáno za to, že si nakupuje plesnivé zboží, uzavřela Krbcová.

Přečtěte si celý článek na Vitalia.cz: Nakoupila jsem plíseň za sedm set. Řetězce to nevzrušuje

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).