V loňském roce se podle Heureky, která akci organizuje, každou minutu uskutečnilo v e-shopech, které se zapojily, v průměru 104 objednávek. Pro letošek jsou vyhlídky ještě lepší. Toto číslo bude letos určitě opět překonáno. Zájem mezi e-shopy byl už v první den prozatím rekordní,
říká Jan Kriegel, manažer zákaznického servisu a podpory e-shopů nákupního portálu Heureka.cz.
Čtěte také: Vyplatí se samotným e-shopům Den dopravy zdarma?
Letos se dle Heureky do akce Den dopravy zdarma zapojilo více jak tisíc e-shopů. Úderem dnešní 12 hodiny (15. listopadu) až do zítřejšího poledne (16. listopadu) nabídnou online obchody dodání zboží bez nutnosti zaplatit poštovné.
E-shopy se do akce zapojují i přesto, že jim ze strany DPP nebude nabídnuta žádná levnější možnost dopravy, jako tomu bylo v předchozích letech. Více čtěte v článku: E-shopy mají smůlu, Den dopravy zdarma je letos bez výhodnější dopravy.
Další zádrhel, který e-shopy ve spojitosti s Dnem dopravy zdarma pociťují, je slabá marketingová propagace ze strany samotné Heureky. Ve své podstatě zůstává na samotných e-shopech, které se zapojily. Pokud bychom akci nepropagovali v den akce sami na svém e-shopu, Facebooku atd, tolik objednávek navíc by nebylo. Zvýšený traffic bez našich kampaní jsme díky této akci nezaznamenali v minulých letech,
potvrdil již dříve serveru Podnikatel.cz Martin Krupička z e-shopu Nejleginy.cz a Jan Dostál z e-shopu Alistair.cz se připojuje k názoru: Propagace je podle mého názoru stále slabá.
Více čtěte v článku: Den dopravy zdarma trpí slabou propagací, Heureka promuje jen samu sebe
E-shopy, jež se do akce Den dopravy zdarma, zapojily, budou v jejím průběhu označeny ikonkou Doprava zdarma. A jak ujišťuje Jan Kriegel, zákazníci se při nákupu nemusí ničeho obávat. Do Dne dopravy zdarma se mohou zapojit pouze e-shopy s certifikátem Ověřeno zákazníky.