Sice hezké jak se snaží vytvářet různé balíčky, ale že by jejich podmínky byli jasné a čitelné to se říct nedá.
Hlavně například u OSVČ, který dělá webové projekty na zakázku by mě zajímalo jak by měl případně doložit problémy spojené s koronavirem.
Prakticky žádný klient se vám nepodepíše, že odložil kvůli koronaviru projekt/y nebo druhotnou platební neschopnost kdy klienti platí i 14 dní po splatnosti apod.
To samé platí pro rozpracované rozpočty či zakázky těsně před podpisem, které se narychlo odložili apod.
Přijde mi, že to je zase celé nedomyšlené a ušité horkou jehlou.
Jak to řešíte vy ostatní?
Opravdu teď není třeba nic dokazovat. Stačí čestné prohlášení. Samozřejmě díky tomu může získat podporu i ten, kdo reálně problémy nemá. Může toho ale později litovat v případě kontroly z finančáku, který může zpětně požadovat doložení toho, jaké měl OSVČ v daném období reálné tržby. A jsem si celkem jistý, že nějaké kontroly za rok přijdou. Hlavně u těch, kterým meziročně stoupnou příjmy a zároveň o podporu žádali.
Přesně na to teď myslím. Jsem OSVČ - účetní - tzn. leden - březen jsou vždy vyšší příjmy kvůli zpracování daní za rok 2019. Jenže teď nevím, kolik lidí, které pravidelně dělám, ukončí činnost nebo z důvodu snížení obratu budu i já mít sníženou fakturaci. Navíc - fakturaci sice mám - ale faktury mám nezaplacené - protože spousta klientů, kterým uzavřeli provozovny, prostě nemají peníze na úhradu. Tak mám trochu strach si požádat, abych jednoho dne nestála před pokutou za neoprávněné čerpání podpory :-(
Mimo jiné se starám i o webové projekty, žádat budu a také trochu počítám s případnou kontrolou, protože propad příjmů na konci roku nemusí být, práce sice totiž jsou momentálně pozastavené a dělají se jen nejnutnější, ale nejsou zrušené, takže pak nebudu mít volno a budu dohánět co se nestihlo po nocích, jsem workoholik takže mi to nedělá problém dohnat. Realita ale bude taková, že v účetnictví bude jasně vidět větší rozptyl mezi fakturami než bylo v letech minulých, tím si myslím, že snadno případně dokážu, že se mě situace dotknula, protože za duben nebude žádná nebo maximálně jedna faktura, zatím co běžně jsou dvě až tři. Pro mě tedy je zejména, že práci jsem v důsledku situace nemohl vykonávat v obvyklé míře a s čistým svědomím budu žádat.
Dobrý večer,
U nás je to o to komplikovanější, že faktury za správu projektu a hosting se relativně zatím proplácí a nedá se tedy říct, že tok peněz by byl zcela zastaven.
Rozdíl je ten, že správy jsou 1x roční cyklická platba a hosting to samé s tím, že u hostingu platby tak akorát pokryjí náklady na provoz serveru a z našeho pohledu je to spíš bonus být na vlastním řešení než u nějaké hostingové společnosti.
Problém spatřuji ve zakázkách kdy prakticky poptávka se propadla minimálně o 50% a spíše se dodelávají projekty z dřívější doby.
V dané podpoře spatřuji problém v nejasnosti řešení kdy nejí právní jistota, že byl zvolen správný postup a je to tak zcela dost individuální a těžko predikovatelné, mi zde všichni si můžeme myslet, že chceme čerpat bonus v souladu s usnesením, ale realita muže být odlišná.
Nejsem sice zastánce plošných řešení, ale myslím, že v takto vypjaté atmosféře a problémech na trhu měli toto udělat plošně nehledě na to jestli na tom určité procento vydělá nebo ne.
V této chvíli je potřeba pumpovat peníze do ekonomiky a roztočit opět kolečka než to smete všechny malé a střední podniky, OSVČ.
To máte pravdu. Zde je ke stažení celý dokument ze stránek poslanecké sněmovny:
https://www.psp.cz/sqw/text/tiskt.sqw?O=8&CT=808&CT1=2
Skutečně to tam je takto uvedeno.