25 % daňových přiznání právnických osob bude Finanční správa vracet

4. 5. 2015
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek. Autor: www.isifa.com, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek.
Firmy dostanou v dohledné době zprávu od Finanční správy. Jejich daňové přiznání k dani z příjmů bylo podáno špatně. Proč chybovaly?

Daňová přiznání k dani zpříjmů právnických osob se letos vůbec nepovedly. Až 25 % procent z nich bude Finační správa vracet k přepracování. Co se stalo?

Také přílohy musejí být ve stanovém formátu

Přesně čtvrtinu přiznání vyhodnotila Finanční správa jako vadnou. Firmy totiž podaly špatně povinnou přílohu k daňovému přiznání ve formě vybraných údajů z účetní závěrky. Podle správy nebyla přiložena ve správném formátu a struktuře. Mnoho právnických osob již totiž podala ve formátu PDF, což ale není přípustné. 

Ilustrační obrázek.
Autor: www.isifa.com, podle licence: Rights Managed

Firmy odeslaly přílohu ve špatném formátu. 

Pokud daňový subjekt podává přiznání datovou zprávou, je nutné, aby přiznání včetně přílohy bylo podáno ve stanovém formátu a struktuře. Ten je popsán v pokynu D-349

Datovou zprávou přitom přiznání podává každý subjekt, který má zřízen povinně datovou schránku, nebo má stanovenou povinnou účetní závěrkou ověřenou auditorem. 

Finanční správa proto doporučuje, aby právnické osoby vyplňovaly daňové přiznání skrze aplikaci EPO na portále www.daneelektronicky.cz 

Využívejte EPO, nabádá Finanční správa

Nejlepším způsobem, jak podat toto daňové přiznání je i ověřit na tomto portálu autenticitu podání skrze datovou schránku. Nemůže se pak daňovým subjektům stát, že by jim Finanční správa podání vrátila, doporučuje systém podání Petra Petlachová, mluvčí Finanční správy. 

V případě, že subjekt neopraví požadovaný formát na základě výzvy Finanční správy, považuje správa takové přiznání za nepodané. Vyplývají z toho pak pro firmy i případné sankce. 

VIDEO: Jak používat EPO

Autor článku

Michael je šéfredaktorem Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz a jeho doménou jsou rozhovory. Zajímá se o marketing, e-commerce a nové technologie.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).