Black Friday a Cyber Monday českým e-shopům letos přihodí o 20 % tržeb navíc. Celkově si pak během Vánoc přijdou e-shopy na 25 miliard korun. Vyplývá to alespoň z odhadů Asociace pro elektronickou komerci (APEK).
Největší podíl pak na tom bude mít slevová akce Black Friday, tedy černý pátek. Ten už ohlásily některé z velkých e-shopů a postupně se k nim přidávají další. Poprvé by se k nim měly připojit také řetězce Datart, Okay nebo Tesco. Tesco nabízí ve slevě pouze levnou elektroniku a spotřební zboží a k tomu slevu na oděvy a obuv.
V České republice nejsou Black Friday ani Cyber Monday tak zavedenou značkou jako v západní Evropě. Přesto vnímáme snahu českých e-shopů se k této původně americké tradici přidat. Letos se tak slev na Black Friday zúčastní rekordní počet našich internetových prodejců,
říká Jan Vetyška, mluvčí APEKu.
Podle něj je tu stále však rozdíl mezi Black Friday a Cyber Monday. Právě to je bohužel ve stínu černého pátku. Z našeho českého pohledu je tak Cyber Monday důležité především jako milník pro začátek období největších vánočních útrat,
doplnil Vetyška.
Čtěte také na Lupa.cz: Black Friday 2015: velký seznam českých e-shopů se slevami
Některé z e-shopů však výprodejové slevy, ač pojmenované jako Black Friday. již v tomto týdnu spustily. Například Alza.cz má slevový celý týden a nabízí za zvýhodněnou cenu až 44 tisíc položek. Na výprodej láká už také Mall.cz. Další z velkých e-shopů CZC.cz chce naopak nabídnout “pravý” Black Friday. Slevy spustí opravdu až na černý pátek.
Čtěte více: E-shopy lákají na Black Friday, nabídnou až 80% slevy. Hitem je elektronika
V pondělí 30. listopadu tak začne vrcholit vánoční sezona, od které si prodejci hodně slibují. Mezi letošní hlavní trendy bude patřit chytrá elektronika v čele se smartphony. Na internetu se očekává také úspěšný prodej černé elektroniky, oblečení, hraček či parfémů a kosmetiky obecně.