Dobrý den,
bez jakýchkoliv antipatií nebo ofenzivy. Když to dělat neumíte, tak to nedělejte, dává to smysl. Necpěte ale tyto názory jiným lidem, protože jsou mylné. Facebook je pro firmy samozřejmě skvělým propagačním nástrojem ať co se týče PR, tak výkonu samotného. Jen musíte vědět jak na to.
Spousta lidí nemá čas na vzdělání v tomto oboru, takže to neví, to je logické. Právě od toho jsou potom živnostníci nebo marketingové agentury, kteří ví jak na to a samozřejmě pro firmy nejsou ztrátové. V opačném případě by ti klienti totiž odešli a nebylo by z čeho žít..
Nie je pravda. Mnohé firmy investujú peniaze a energiu len preto, lebo je to trendy. Nechajú si nakecať, že to potrebujú. Pritom je to na 99% veľký omyl. Trend sa snažia vytvoriť práve tie marketingové agentúry a rôzni "špecialisti", jednoducho z dôvodu, aby mali čo do huby. Ako komunikačný kanál to môže byť niekedy použitelné, no nič viac. Postaviť na tom biznis a rátať v podnikaní s niečím, čo z princípu fungovania neviem/nemôžem ovplyvniť a má to v rukách tak nespoľahlivá firma akou je FB, to je totálna naivita.
Pamätajte, raz dôjde aj na to, že licencovaný obsah (tofky a pod.) používané na FB v rámci propagácie, si budú ich autori nárokovať ako použitie v rozpore licenčnými podmienkami. Pretože čokoľvek dám na FB, udeľujem licenciu na obsah v rozsahu, ktorý je z 99% v rozpore s licenciami poskytnutými povodnými autormi. Kto dáva na FB len vlastné materiály? Ak by to aj niekto robil, vie akú udeľuje FB licenciu na tieto materiály. Čítal niekto z tých expertov licenčné podminky FB? Že má teraz každý s dierou v zadku fotky z fotobanky na FB page ako súčasť reklamných materiálov? Hm. A že tento obsah FB zatiaľ nepoužíva tak, ako mu licencia umožňuje? Že to je v rozpore so zákonom ale nikto to nerieši? Ja sa tomu len smejem…
Díky Ondro, je to prostě jak se vším ostatním - někteří lidi se díky neznalosti začnou učit, ti druzí kritizovat...a velká většina to prostě samozřejmě přejde, což je v pořádku.
Sociální sítě mají svůj unikátní profil chování uživatelů a s tím musí marketér počítat při jakémkoli oslovování. To, že je nižší organický dosah? to je jen neznalé pojmenování důsledku. Představte si síť s rostoucím množstvím obsahu, který by se měl všem zobrazovat, samozřejmě, že to omezíte, protože vám jde o kvalitu obsahu a zobrazujete jen to, co může daného člověka zajímat. Proč? protože nejdůležitější pro vás je právě ten člověk, když odejde, veškerá přízeň firem je vám k ničemu - aneb jak se to říká o nabídce a poptávce. Samozřejmě, že FB není pro všechny firmy, ale rozhodně jen TUPEC můžeš vzít povrchní vnímání, bez zamyšlení nad systémem a přičinami a vytvořit z něj názor, který pak ještě bohužel pustí ven...
Číselné dodatky to asi potvrdí aneb kolik znáte firem, které měsíčně utrácejí na FB stovky tisíc dolarů? já se přiznám, že hodně.
to ze nekdo nekam leje penize ale prece vubec nic neznamena - pokud Franta skoci z okna mam skocit taky? Pokud to udela prezident CR mam skocit taky? Ta platforma proste neni vase a kdykoliv si facebook usmysli ze vam to zlikviduje tak se tak stane a cele usili jde vnivec. To prece neni tak tezke pochopit...