Pravidelně procházím případové studie z Facebooku a zaujaly mě také některé z asijského regionu. Nemusíte vymýšlet kolo, ale stačí se inspirovat.
Čtěte také: Držte fanoušky své firmy na Facebooku soutěžemi. Poradíme, jak na ně
Dobří umělci kopírují, ti nejlepší kradou.
– Pablo Picasso
1. Když dobrá káva nestačí
Kavárny a restaurace jsou ve velkém městě na každém kroku. Dnes už prostě nestačí mít jen dobrou kávu a koláč. Second floor cafe je síť několika kaváren v Taiwanu. Hrdě vytváří prostředí, ve kterém se cítíte pohodlně jako doma. Mají dokonce tématické místnosti pro různé cílové skupiny. Najdete tam pokoj pro maminky, tatínky, náctileté apod..
Cíle
Vytvořit skupinu věrných zákazníků, zvýšit počet opakovaných návštěv a zvýšit celkové prodeje.
Strategie
- Využití Facebooku jako jediného marketingového nástroje.
- Díky aplikaci mohli upozornit manažera kterékoliv restaurace, že host, který právě zanechal komentář, je stále v restauraci a personál ho pak šel pozdravit osobně.
- Dělali speciální týdenní akce pouze pro fanoušky.
- Využívali reklamy k promování tématických událostí a lákali tak zákazníky zpět, aby zažili něco nového, ochutnali něco výjimečného a časově omezeného.
Výsledky
Zvedli roční obrat ve 2 nových pobočkách o 20 % a vytvořili základnu 100 000 fanoušků. Jejich stránku můžete najít zde. Přidávám také odkaz na celou případovou studii.
Čtěte také: 7 tipů pro firemní Facebook. Naučte se efektivněji používat sociální sítě
2. Láska ke kůži
Módní průmysl ovládají velké značky a prosadit se v něm s malým rozpočtem může být problém. Giganti mají slavné osobnosti, přehlídky, reklamy v časopisech i televizi. Chybí jim však vášeň a nadšení pro produkty, které se thajská společnost rozhodla přenést do své strategie nejen na Facebooku.
Cíl
Zvýšit povědomí o produktech a značce v Indonésii, kde zatím společnost nemá žádnou kamennou pobočku. Zvýšit prodeje na tomto trhu.
Strategie
- Vytvoření kreativ, které nepropagují jen samotné produkty, ale hlavně lifestyle.
- Zvyšování návštěvnosti přímo na stránky nejúspěšnějších produktů v e-shopu.
- Reklamní podpora dark postů typu fotografie a odkaz.
- Využití podobných publik s využitím vlastní databáze z Thajska pro oslovení specifické cílové skupiny v Indonésii.
- Cílení reklam na mobilní telefony a výpis příspěvků na počítačích.
Výsledky
Během měsíce od uvedení na trh v Indonésii dosáhli 10násobné návratnosti z reklamy na Facebooku. Nyní aplikují stejnou strategii i na další země v Asii. Stránky najdete zde. Celou studii zde.
Tento příběh velmi připomíná ten český z Brašnářství Tlustý, kde Facebook v marketingu také velmi pomáhá. Inspirovali se v Thajsku? Možná.
Čtěte také: Přestaňme fetovat na Facebooku fanoušky, lajky a komentáře
3. Vzdělávání indických podnikatelů
Mnoho Indů vyráží za vzděláním do USA nebo Evropy. Avšak i v Indii je škola Sunstone, která může splnit jejich očekávání a pomoci v osobním růstu i rozvoji podnikatelského záměru. A to pomocí inovativních technik a propojení online a offline výuky.
Cíl
Škola chtěla vytvořit silnou oborovou asociaci u lidí, kteří by mohli mít největší zájem ke studiu na jejich škole.
Strategie
- Dlouhodobá strategie distribuce obsahu s frekvencí 5 – 6 příspěvků týdně za účelem vytvoření komunity kolem jejich stránek. Zaměřovali se na vlastní články z oblasti podnikání a technologie a podněcovali k diskuzi o tématu.
- Publikovali příběhy úspěšných studentů a absolventů.
- Ze statistik stránek na Facebooku zjišťovali, která část obsahuje nejzajímavější a nejúspěšnější. Tyto příspěvky podpořili Facebook reklamou se zacílením na uživatele specifického věku a zájmů na základě definice jejich cílové skupiny.
Výsledky po 8 měsících
- Zdvojnásobení návštěvnosti webových stránek.
- 40% návštěvnosti získávají z Facebooku.
- Lidé využívají jejich znalostní bázi 4× více než předtím.
Výsledky studie najdete na facebookových stránkách.
Co studie spojuje?
- Jasně stanovené cíle, strategii exekuce kampaně i systém vyhodnocování.
- Nekomunikovali pouze produkty a jejich výhody, ale také ukazovali, jaký život můžou lidé žít, pokud budou navštěvovat jejich školu, pracovat v jejich kavárně nebo nosit jejich brašnu.
- Využívali Facebook reklamu pro zvýšení dosahu a maximalizace úspěchu kampaně, jejíž úspěšnost předem ověřili v menším měřítku.
Až příště uvidíte záběry z Indie nebo jiných států, vzpomeňte si, že i tam jsou skvělí podnikatelé, kteří řeší úplně stejné problémy jako vy.
Inspiraci můžete najít všude kolem sebe. Pracuji z LineUp Hubu na Bali a vedle v místnosti v době psaní článku zrovna probíhala prezentace.