3 miliardy dolarů. Tolik zaplatí Apple za značku Beats

29. 5. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Produkty pod značkou Beats jsou celosvětově velmi populární. Autor: www.isifa.com, podle licence: Rights Managed
Produkty pod značkou Beats jsou celosvětově velmi populární.
Budou sluchátka od Beats ještě dražší než jsou nyní? Společnost Apple v noci na dnešek oznámila svou největší akvizici, koupila značku Beats za 3 miliardy.

Spekulace se potvrdily. Apple bere pod svá křídla výrobce sluchátek a provozovatele streamovací služby Beats. Jedná se o největší akvizici společnosti Apple. Za Beats zaplatí 3 miliardy dolarů. Jak společnost uvádí v tiskové zprávě, 2,6 miliardy v hotovosti a dalších 400 tisíc v akciích. 

Spolu s firmou přechází do Apple i zakladatelé značky, známý producent a rapper Dr. Dre a hudební producent Jimmy Iovine: Vždy jsem ve svém srdci věděl, že značka Beats náleží Applu, prohlásil Iovine, který zároveň doplnil, že značka Beats byla již od počátku filozofií Applu inspirována. 

Produkty pod značkou Beats jsou celosvětově velmi populární.
Autor: www.isifa.com, podle licence: Rights Managed

Produkty pod značkou Beats jsou celosvětově velmi populární.

Ještě na začátku týdne byly pochybnosti o tom, kdy Apple s oznámením o akvizici přijde. Společnost totiž nebyla zrovna nadšena předčasným oznámením, které prostřednictvím videa učinil jeden ze zakladatelů Dr. Dre. Ten se chlubil, že bude prvním miliardářem v hip hopu. Čtěte více: Miliardové námluvy Apple s Beats Electronics mají trhlinu. Co se stalo?

Apple totiž nepovažoval jednání za uzavřená, protože chtěl jednat o ceně. V médiích se spekulovalo o celkové ceně 3,2 miliardy dolarů. Dnešní zpráva potvrdila, že spekulace nebyly daleko od pravdy a Apple miliardy za značku Betas skutečně zaplatí. Největší akvizici v historii společnosti totiž významně napomohla i streamovací služba, kterou značka Beats rozjela na začátku roku. I když zatím nijak výrazně nekonkuruje současným provozovatelům, např. Spotify, má tendenci rychle růst. 

Autor článku

Michael je šéfredaktorem Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz a jeho doménou jsou rozhovory. Zajímá se o marketing, e-commerce a nové technologie.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).