Hlavní navigace

3 miliardy eur, tolik peněz se ročně protočí na českých e-shopech

18. 6. 2015
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek Autor: www.shutterstock.com, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek
Prodej po internetu roste. Potvrzují to celoevropské statistiky, v nichž česká e-commerce excelovala. Jak si na tom stojíme?

Kdo podniká v oblasti e-commerce a je úspěšný, může se těšit na další růst svých tržeb. Statistiky za rok 2014 říkají jasně: obraty prodejů po internetu stále rostou. V rámci celé Evropy se zvýšil obrat o 14 procent na necelých 424 miliard eur. Česká republika byla na tom ještě lépe.

Ilustrační obrázek
Autor: www.shutterstock.com, podle licence: Rights Managed

Češi po internetu stále více utrácejí a utrácet budou. 

Prodeje po internetu si v loňském roce připsaly hned 14procentní růst a celkem se v Česku protočily přes 3 miliardy eur. Vyplývá to z výzkumu evropské asociace Ecommerce Europe ve spolupráci s národními asociacemi a agenturou GfK.

Prodej zboží a služeb po internetu i nadále celosvětově roste. V roce 2014 dosáhl na vyšší celkové obraty než Evropa pouze region Asie – Pacific, a to především díky obrovskému úspěchu e-komerce v Číně, říká k údajům výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.

Čtěte také: Jaké klacky pod nohy hází e-shopy svým zákazníkům? Zmapovali jsme na příkladech

Čeští spotřebitelé přitom online nákupům přicházejí stále více na chuť. Jen vloni nakoupili zboží po síti v hodně kolem 67 miliard korun a dalších 20 miliard připadá na prodej služeb. Zajímavostí také je, že zatímco v roce 2009 se e-commerce podílela na celoevropském HDP z 1,27 %, v roce 2014 se jednalo již o 2,45 %. V roce 2020 by to přitom mohlo být až 6 %.

Je zřejmé, že prodej po internetu stále ani zdaleka nedosáhl svého stropu. Podle informací z prvního čtvrtletí v ČR se zdá, že růst u nás dosáhne ještě vyšších hodnot, než se původně očekávalo. Oproti roku 2014 evidujeme asi 18 % nárůst, uzavírá Jan Vetyška.

Čtěte také: Chcete mít v obchodě výdejní místo pro e-shopy? Čtěte, co musíte splňovat

Autor článku

Michael je šéfredaktorem Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz a jeho doménou jsou rozhovory. Zajímá se o marketing, e-commerce a nové technologie.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).