Nebo se mi chce brecet. Stat opet ukazuje, ze pracujici lide jsou pro nej dojne kravy a ze je bude dojit dokud nechcipnou.
EET je opravdu hnus. Stat vyhazuje stovky miliard kazdy rok za naproste kraviny, a ted, kdyz vetsina tech kravin jsou mandatorni vydaje, a najednou uz na to "nema" (nikdy na to nemel), tak hleda, kde sebrat lidem dalsi penize. A nekdo chytry, rikejme mu treba "pan X", prijde s napadem, jak udela EET, a bude vsechno super, vybere se spousta penez na danich, nadhera. Samozrejme pan X bude nejakym zpusobem spojen s tim, kdo bude nakonec system implementovat.
A vzhledem k tomu, ze prumerny statni urednik je technicky silne nevzdelan, pan X je snadno ukeca skvele provedenymi powerpointovymi prezentacemi a krabicemi "s vinem".
Pritom KAZDY clovek, co dela v IT, nebo ma aspon trochu zakladni prehled o technice, nebo o podnikani, tak vidi, ze to je absolutni vymysl chore mysli. Neco takoveho bude strasne drahe, zkomplikuje to zivot desetitisicum lidi a vysledkem bude, ze nase ekonomika bude zase jeste mene konkurenceschopna, nez ted, kazdy clovek bude zdrzovan pri trivialnich nakupech.
Takze az si rano koupim 2 koblihy v pekarstvi, tak kvuli tomu bude EET system posilat data sem a tam, a pokladna cekat, jestli ji prijde nejaky kod, tisknout uctenku a ja budu cekat, a to vse proto, aby nahodou pekar "neosidil" stat o par haleru. Nehlede na to, ze pekar musel investovat desitky tisic do nove pokladny a do pripojeni na internet, ktere doted nepotreboval. To je realita EET. Zatimco nejaky vykuk nekde zmeni na jednom papiru oznaceni "nafta" za "topny olej" a stat prijde o stovky milionu. A EET k tomu nijak nepomuze.
A na zaver jeden technicky dotaz: v pripade 2, kdy dojde k "neocekavanemu vypadku internetu", jak a kdy pokladna zjisti, ze nedosel kod a ze se k EET nemuze pripojit?
- Odpoved od programatora:
1) spojeni vytimeoutuje (connection timeout) - coz muzou byt radove sekundy, spise desitky sekund nebo i vice
2) spojeni se navaze, ale kvuli vytizeni EET odpoved neprichazi (request timeout?) - opet pravdepodobne minimalne sekundy az desitky sekund
3) spojeni se navaze, ale odpoved od EET prichazi velmi pomalu (pretizeni site) - sekundy az minuty
Tedy v kazdem pripade bude tato situace znamenat, ze nez mi pokladna vytiskne uctenku, bude treba nekolik sekund az nekolik desitek sekund cekat, nez zjisti, jestli ma nebo nema spojeni s EET - a to bez ohledu na to, jestli se spojeni podari nebo ne.
Nevim co delat. Je mi z toho spatne.
Řekl bych, že online napojení nebudou běžně realizována (I. model). Většina prodejců si vynutí implementaci II. modelu s 48h odkladem, říkejme tomu model asynchronní, protože to je v IT branži cílový stav. Spoléhat se na třetí stranu nebude v reálném čase možné.
Důvod je podobný, jako u platebních karet, kde se zavádí platby s limitem do určité částky bez nutnosti online ověření "píp, a je to".
Zákazník tak díky implementaci II. modelu sice odejde s účtenkou bez ověřitelného kódu, ale o něj přece vůbec nejde.
Napadá mne spousta dalších otázek, které dodnes nebyly položeny, ale chci být stručný.
Coze to mal ten Estebak za predvolebne heslo? Bude líp?
Takze bratia Cesi zvolili ste si slovenskeho estebaka, tak uz len ostava vyjadrit uprimnu sustrast.
Stretavam sa s ceskimi podnikatelmi a vsetci (bolo to minuly rok) Estebakovi verili ze im pomoze v podnikani. Nestacim oci otvarat.
Jedná se o typickou úlohu teorie front. Jenom blbec se domnívá, že response time při počtu možných požadavků z 300 000 pointů bude 2 sekundy. Kdo je ten blbec nechť si dosadí čtenář sám. Je to stejná pitomost jako Podéšťova píseň "Poručíme větru dešti". Jo, kdysi předkové oněch blbců volali, že kybernetika je buržoazní pavěda. Dokonce to hlásal i význačný matematik Rus Kolmogorov, který to pak teprve odvolal, když padl Stalin.