3 novinky ze sociálních sítí, které by vám neměly uniknout

30. 10. 2013
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Hned tři události se odehrály v největších sociálních sítích. Co se mění? Čtěte rychlý přehled.

Sociální sítě Instagram, Twitter a Google představily novinky. Na co se mohou uživatelé těšit a co je naopak může naštvat? Přečtěte si rychlý přehled.

Instagram

Novinkou, kterou oznámil Instagram na svém blogu, je zařazení reklamního sdělení do feedu všech uživatelů. Těch má tato sociální síť, která umožňuje publikovat fotky o čtvercovém rozměru a krátká videa, více než 150 milionů.

Reklamní sdělení by nemělo uživatele úplně naštvat, proto Instagram šel chytrou cestou a reklama bude především ve sdělení grafickém, tedy ve formátu fotek. Naším cílem je, aby všechny reklamy, které uvidíte, se staly přirozenou součástí Instagramu, uvedla sociální síť na svém blogu

Čtěte také: 4 skvělé nástroje pro správu firemních sociálních sítí

Sociální síť chce uživatelů vyjít vstříc a umožní jim mít plnou kontrolu nad tím, co se v jejich feedu bude zobrazovat. Proto reklamu, kterou nebudou mít rádi, budou moci schovat a díky tomu poskytnou zpětnou vazbu, zda reklama byla úspěšná či nikoli. 

Z toho důvodu se tato sociální síť rozhodla zpočátku spolupracovat pouze s renomovanými značkami a první testování probíhá ve Spojených státech amerických, kde už první reklama běží. Je na samotný Instagram. Všechny reklamy jsou označeny jako „Sponzorováno“ a zároveň samy o sobě mají virální potenciál, kdy uživatelé ji mohou označit za oblíbenou, okomentovat, či ji poslat k sobě na svoji vlastní zeď. 

Twitter

Také Twitter oznámil změny. I když se tato sociální síť příliš velké pozornosti v Česku netěší, přináší neustálé změny, které by ji měly nové uživatele přilákat. Kromě již tradiční možnosti publikování krátkých videí pomocí aplikace Vine a pro Čechy důležitá lokalizace do češtiny, která je již řadu měsíců dostupná, přichází nově s možností zobrazení nahraných fotografí přímo na zeď feedu uživatele. 

Neustálé vylepšování by mělo navnadit akcionáře. Twitter totiž vstupuje na burzu. V průběhu víkendu proběhl test na newyorské burze, aby se vyhnul problémům, které zažil při vstupu na burzu její konkurent Facebook. Z toho důvodu i nasazuje oproti očekávání nižší cenové rozpětí akcí, které nabídne investorům. Cena by se měla pohybovat od 17 do 20 dolarů za kus. Celkem chce Twitter získat až 1,6 miliardy dolarů. Na burzu by měl vstoupit v průběhu příštího měsíce. 

Google+

S novinkami přispěchal i Google. V rámci své sociální sítě Google+ nabízí pár vylepšení. Hlavní pozornost zaměřil opět na fotografie. Google se snažil vyřešit problém, kdy uživatelé denně pořizují velké množství fotek. Ty jsou nyní automaticky prostřednictvím mobilní aplikace zálohovany ve vysokém rozlišení (pozn. týká se uživatelů iOS, Android touto funkcí již disponuje). Zároveň je Google sám roztřídí a upraví. 

Sám skryje rozmazené obrázky a roztřídí ty fotky, které se týkají například rodiny uživatele. Novinkou je i vyhledávání fotek pomocí klíčových slov, které Google přiřadí k fotkám pomocí algoritmu. Dokáže totiž rozeznat až 1000 objektů v rámci fotografie. 

Marketing Meeting AI a tvorba obsahu

O vylepšení fotek se postarají tzv. Automatická vylepšení. Ta získala nové filtry a funkce. Jednou ze zajímavých funkcí je tvorba snímku s vícenásobným zobrazením pohybujícího se objektu. Google zároveň nově umí mazat nežádoucí objekty ve fotografii a vytvořit z uživatelských fotek a videí tzv. videospoty. 

Další úpravy doznala komunikační aplikace Google Hangouts. Podporuje sdílení místa, animované obrázky ve formátu GIF a videohovory v HD rozlišení a sjednocení psaní zpráv a SMS zpráv z jedné aplikace. 

Autor článku

Michael je šéfredaktorem Podnikatel.cz a jeho doménou jsou rozhovory. Zajímá se o marketing, e-commerce a nové technologie.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).