Jak ukazují i dotazy na serveru Podnikatel.cz, podnikatelé už začínají řešit elektronickou evidenci tržeb (EET). S EET ovšem vyvstává i mnoho otázek. Co dělat, když nepůjde internet nebo co dělat, když spadne spojení během transakce? I na to odpovídá se na svém webu finanční správa.
1. Co dělat, jestliže nepůjde internet
Pokud vám krátkodobě vypadne internet, můžete zákazníkovi vytisknout účtenku bez unikátního kódu. Jakmile se obnoví spojení, musíte údaje o této transakci poslat serveru finanční správy, a to nejpozději do 48 hodin od té doby, kdy proběhla transakce. Může se také stát, že spojení spadne během transakce. Pokud bude chyba na straně systému finanční správy, vzniká podnikateli opět povinnost zaregistrovat tržbu nejpozději do 48 hodin. Pokud nebudou servery finanční správy fungovat delší dobu než 48 hodin a podnikatel tedy tržby nebude moct evidovat, nebude mu udělena žádná pokuta, ani když díky tomu 48hodinovou lhůtu nedodrží.
Čtěte také: Mobilní operátoři se již připravují na #EET. Víme, co chystají
2. Co dělat, pokud nebude k dispozici žádné internetové připojení
Jestliže nemáte možnost internetové připojení vůbec (například stánek s občerstvením či suvenýry v horách bez možnosti jakéhokoliv internetového připojení), můžete požádat správce daně o udělení individuální výjimku z on-line evidence tržeb. I tak ale budete muset tržby vést a účtenky vystavovat, avšak data o těchto účtenkách budete odesílat jednou za 5 dnů.
Čtěte také: 15 otázek a odpovědí, které souvisejí s elektronickou evidencí tržeb (#EET)
3. Co když udělám chybu na pokladně a budu muset provést storno?
Informace o stornu bude odeslána do systému finanční správy stejným způsobem jako informace o tržbě, jen jako mínusová položka – provést storno je samozřejmě možné.