Názor k článku 3 pravidla, jak nepřekročit tenkou linii autorských práv na firemním Facebooku od Petra Dolejšová - Dobrý den, Tomáši, jasně, tyhle zákonné licence jsou další...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 13. 9. 2017 11:59

    Petra Dolejšová (neregistrovaný)

    Dobrý den, Tomáši,

    jasně, tyhle zákonné licence jsou další možností, ale v marketingu (na firemním blogu, apod...) se uplatní jen zřídka a je potřeba to umět právně odhadnout.

    Je to z toho důvodu, že v prvním případě byste musel užít opravdu jen malou část cizího díla ve své vlastní tvorbě, ve druhém případě je určitě potřeba dát si pozor, jestli nekritizujete tak, že jste v nekalé soutěži, ve třetím případě - reklama je vždy za účelem obchodního prospěchu, takže tam toho prostoru moc není.

    Potud je to ještě ok.

    Nicméně...u všech těchto zákonných výjimek se musí brát v úvahu ještě tzv. tříkrokový test (a tady už jsem ve složité právničtině, proto tyto věci nezmiňuji do článků a raději je vysvětluji osobně na svých seminářích a workshopech, aby se lidem nedělalo špatně:)

    Zákonné licence totiž neplatí, pokud je užijete nepřiměřeně a zasáhnete do majetkových zájmů autora díla. (jinými slovy a velmi zjednodušeně: v reklamě si za použití autorského díla prostě zaplatťe, protože tak je to fér vůči autorům. Reklamou se pak rozumí všechno, co slouží k podpoře podnikání)

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).