3 varianty, jak bude #EET fungovat skrze internetovou konektivitu

13. 6. 2016
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek Autor: www.shutterstock.com, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek
Budou existovat 3 možné případy, kdy bude podnikatel odesílat Finanční správě data ze svých účtenek. Tady je jejich přehled.

Elektronická evidence tržeb (EET) spolehá především na tzv. internetovou konektivitu, tedy připojení pokladního systému k internetu. Ale co se stane, pokud internet vypadne, nebo podnikatel není schopný v místě svého podnikání internetovou konektivitu zajistit? I na to e-tržby a především pak zákon o evidenci tržeb pamatuje. 

Záleží však na tom, o jaký případ se jedná. Podle toho musí podnikatel přizpůsobit své jednání. Zlatým pravidlem však zůstává, že nad internetovou konektivitou musí mít podnikatel dohled, v mnohém však pomohou mobilní operátoři a mobilní připojení k internetu.

1. Podnikatel je trvale připojen k internetu

Elektronická evidence tržeb je postavena na elektronické komunikaci mezi pokladním systémem a servery Finanční správy. Pokladní zařízení je trvale připojeno k internetu a je u něj nastavena mezní doba odezvy delší než 2 sekundy. Zjednodušeno řečeno, data z účtenky jsou zaslána skrze internetové připojení, Finanční správa odpovídá kódem, podnikatel tiskne účtenku a tu předá zákazníkovi.

MM 25 baliček


Autor: Podnikatel.cz, podle licence: Rights Managed

2. Podnikatel nemá trvalé připojení k internetu

Pokud podnikatel není schopen si zajistit trvalé připojení k internetu, vydává účtenky v tvz. zjednodušeném režimu. V tom případě musí však požádat Finanční správu o výjimku. Tento model totiž není automatický. Musí příslušnému Finančnímu úřadu vyloženě zdůvodnit a potvrdit, že tam, kde provozuje živnost a kde přijímá tržby, skutečně není schopen technicky zajistit internetovou konektivitu. Po udělení výjimky pak podnikatel účtenky vydává stejným způsobem jako u trvalé konektivity s tím rozdílem, že data se uchovávají v zařízení, které účtenky vydává a tiskne, a podnikatel má potom 5 dnů na to, aby příslušná data dodal do Finanční správy. Musí se tedy do pěti dnů připojit k internetu a data odeslat. Zařízení by mělo schopno taková data po připojení k internetu odesílat automaticky. 


Autor: Podnikatel.cz, podle licence: Rights Managed

3. Porucha připojení k internetu

Třetí situace může nastat v případě, že podnikateli internetové připojení vypadne. Pokud se tak stane, musí pak do Finanční správy poslat údaje z účtenek do 48 hodin, zároveň však není při výpadku internetu povinen uvádět na účtence fiskální identifikační kód. I v tomto případě by se měla data z účtenek automaticky ukládat do softwaru pokladní aplikace či systému. Po opětovném připojení k internetu by se měla automaticky odeslat do datacentra Finanční správy. Pro podnikatele by výpadek neměl představovat žádné vážnější komplikace. O vše by se měl postarat software aplikace. 


Autor: Podnikatel.cz, podle licence: Rights Managed

Autor článku

Michael je šéfredaktorem Podnikatel.cz a jeho doménou jsou rozhovory. Zajímá se o marketing, e-commerce a nové technologie.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).