Pouhé 3 vteřiny rozhodují u většiny lidí o tom, zda si přečtou doručený e-mail. Jestliže tak například chcete svým newsletterem zaujmout zákazníky, musíte vymyslet co nejúdernější předmět zprávy. Tady jsou naše tipy.
Čtěte také: Newsletter prodává předmět e-mailu. Čtěte 5 tipů, jak předmět napsat poutavý
Většina lidí se rozhodne do tří vteřin
Průzkum společnosti Movable Ink ukázal, že většina uživatelů elektronické pošty má během několika sekund po jejím otevření jasno, které e-maily přečte a které skonči ve SPAMu či koši. Do tři vteřin učiní rozhodnutí 51,5 % uživatelů, od 3 do 15 sekund 28,7 % příjemců a jen necelá pětina zvažuje déle. Rozhodující je pro přečtění je předmět e-mailu, který musí být překvapivý, neotřelý a samozřejmě také pravdivý. Přítomnost jakéhokoliv typu interpunkce v předmětu e-mailu zvýší jeho otevření až o 9 %. Zvlášť účinný je otazník, který funguje ve více případech, než když je použit vykřičník. Pokud je e-mail otevřen, potom o jeho dalším čtení rozhoduje grafika, struktura a první slova. O potřebě reagovat na e-mail rozhodují i emoce. Pokud je použita dostatečně urgentní výzva k akci, nejlépe časově omezená, reakce je zaručena,
radí Jiří Vaško, vedoucí týmu Mailforce ve společnosti Inveo.
Několik dalších tipů, jak předmět koncipovat
Předmět e-mailu byl samozřejmě důležitý odjakživa, od té doby, co Seznam zřídil složku hromadné, má však ještě větší váhu než dříve. Když už se uživatel do složky “Hromadné” totiž dostane, čekají tam na něj desítky i stovky obchodních sdělení. Takže první, co ho musí zaujmout, je právě váš e-mail. Respektive předmět vašeho e-mailu, protože to je vše, co v náhledu nepřečtené pošty vidí. Ondřej Valuštík, odborník na e-mailing, radí v předmětu:
- Využívat čísla a procenta
- Být vtipní, aktuální a reagovat na aktuální dění kolem vašeho oboru
- Být stručný, jasný, krátký
Podle Valuštíka musí být z předmětu e-mailu na první dobrou jasné, co bude obsahem e-mailu. S tvorbou předmětu si dejte na čas. Myslete na to, že těch pár slov rozhodne o tom, zda váš e-mail bude vůbec otevřen. Potažmo tedy rozhoduje i o tom, jestli celá práce s tvorbou a rozesláním e-mailu byla nebo nebyla zbytečná. Takže nemá cenu to uspěchat. Napište si několik variant, vyberte jednu a nechte ji uležet. Pokud se vám bude zdát dobrá i po 24 hodinách, použijte ji,
doporučuje Valuštík.
Čtěte více: Složka „Hromadné“ v poště od Seznamu ničí e-mailing firem. Víme, jak z toho ven