3 způsoby, jak na mobilní marketing, kterým geniálně oslovíte zákazníky

1. 10. 2015
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Ilustraní obrázek. Autor: www.isifa.com, podle licence: Rights Managed
Ilustraní obrázek.
Zaujmout, sdělit požadované a pokud možno získat reakci v podobě konverze. Nelehký úkol, který řeší nejeden obchodník, marketingový manažer či back-officer.

Mobilní technologie v přímém marketingu budou v blízké budoucnosti hrát velkou roli. Tak jak je dnes člověk stále více mobilní a jeho hlavním komunikačním nástrojem je smartphone, je nutné marketingové potřeby těmto změnám doby přizpůsobit. V telefonu dnes lze snadno přijímat SMS, hovory či e-maily. Mobilní marketing se stává čím dál populárnější, přesto tuzemské firmy jej využívají jen zřídka. Jak prostřednictvím mobilů zacílit na zákazníky?

Ilustraní obrázek.
Autor: www.isifa.com, podle licence: Rights Managed

Jak na mobilní marketing?

Mobilní marketing v současné době využívá jen velmi málo tuzemských firem. Přitom telefon používá téměř každý člověk a tak mu lze sdělení rozeslat hned třemi různými způsoby. Zatímco e-shopy této možnosti využívají dlouhou dobu, jiné subjekty, jako jsou živnostníci, či malí a střední podnikatelé si často myslí, že jde o okrajovou záležitost. Přicházejí tím o možnost geniálně a jednoduše komunikovat s lidmi z různých oblastí.

1. E-mailová komunikace

Nejstarší a nejběžnější forma elektronické komunikace. Své uplatnění si najde především v případě obsáhlých zpráv a méně důležitých sdělení. Prostřednictvím e-mailingových kampaní lze odesílat hromadné sdělení desítkám, ale desetitisícům příjemcům, kteří se nacházejí kdekoliv. Smartphone e-maily snadno přijme, zobrazí a umožní příjemci na ně zareagovat. Rychlé oslovování lidí prostřednictvím e-mailu umožňuje budovat s lidmi dlouhodobý vztah. Takové potvrzení o nákupu v e-shopu dnes bere každý jako samozřejmost a do budoucna tomu bude například i v případě potvrzení objednaného termínu k lékaři.

skoleni_8_1

2. SMS komunikace

Pro jednosměrnou komunikaci, potvrzení, nenadálé situace či krizové situace je naopak vhodné využít druhý způsob a to sice SMS zprávy. Ty umožňují snadnou komunikaci s kýmkoliv formou krátkých textových zpráv s téměř 100% mírou přečtení sdělení. Podle statistik mobilních operátorů si 60 % lidí přijatou SMS přečte do 30 minut od doručení. Nesporná výhoda oproti e-mailu spočívá v tom, že příjemce nemusí vlastnit chytrý telefon. Zaslat mu přitom lze řadu krátkých informací, včetně třeba přání k narozeninám, slevových kupónů, nebo rychlou pozvánku či svolání na speciální akci. V SMS marketingu je dosaženo vždy výraznější konverze než v případě e-mailingových kampaní a příprava samotné kampaně je navíc také výrazně jednodušší.

3. Hlasová komunikace

Úplnou novinkou je komunikace pomocí automatických hlasových zpráv. Tento unikátní a nepříliš používaný způsob komunikace umožňuje paralelně vytočit až několik stovek telefonních čísel a přehrát jim zadaný vzkaz. Ten předá libovolnou informaci prostřednictvím hlasového hovoru a získá okamžitou zpětnou vazbu. Umožňuje buď nahrát hlasovou zprávu z audiosouboru, namluvit v systému, nebo zadat text, který nástroj pomocí pokročilé syntézy hlasu převede do řeči. Zároveň je možné vytvářet různé jednoduché, ale i větvené ankety, na které příjemci hovoru pomáhá odpovídat klávesnice mobilního telefonu. Své využití najde především v situacích, kdy je nejlepší použít osobní obousměrnou komunikaci.

Autor článku

Autor je CEO společnosti Neogenia

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).