Názory k článku 30 tipů, jak seškrtat náklady v podnikání na minimum

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 4. 8. 2011 21:30

    Jaromir
    Nic moc radikální rady spíše z oblasti byrokracie.

    Za mnohem radikálnější, bych viděl:

    a) netisknout faktury a nepřijímat tištěné faktury - fakturovat, vést účetnictví a vše jen v počítači (pokud samozřejmě pominu smlouvy a doklady pro zákazníka). Není nic lepšího, než možnost vyhodit tiskárnu a úplně se zbavit starosti o koupi toneru a tahání balíků papíru. Toto praktikuji a jediné co tisknu je přiznání k DPH a dani, jinak nic, takže asi 20 listů za rok a to jen proto, že je to levnější, než mít elektronický podpis

    b) je pěkné, jak se propaguje Slunečnice, ale shareware a freeware programy jsou oničem. Jsou to uzavřené programy, ke kterým člověk nemá zdrojový kód (je tak plně závislý na dodavateli, který se na to například může úplně vykašlat, což se běžně děje). Lepší je používat OpenSource, člověk může programy upravovat, pokračovat sám ve vývoji a nebo někdo jiný. Například osobně nepoužívám MS Office, ale OpenOffice a pak dál programy jako TrueCrypt a další

    c) žádná kancelář je lepší než platit jednu jedinou korunu za virtuální kancelář. Ideální je podnikat z domova (kde začíná každá firma a příjem pošty je zdarma) a pokud už musíte být mezi lidmi, tak hurá do kavárny a nebo rychlého občerstvení (což je v USA běžný trend) neplatíte za elektřinu, topení, světla, máte kolikrát Internet zdarma a jediný výdaj je něco za jídlo, což musíte dát stejně... Navíc dopoledne jsou kavárny/pizzerie/atd. kolikrát prázdné, takže tam nikomu nebudete vadit. Spisovatelé atd. takhle pracují už staletí...

    Prostě, když už škrtat, tak už škrtat. Nejlepší je udělat si tabulku příjmů a nákladů a opravdu to seškrtat jen na nutné zlo typu minimální sociální a zdravotní a všechno kolem zrušit... Pak přežijete jakoukoliv krizi, protože jakýkoliv příjem bude váš zisk.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).