Souhladím, jenom bych doplnil :-)
28
Hodně záleží na oboru činnosti a míře konkurence. Někde to levně prostě nejde. U sezónních prací také záleží na ročním období.
Hlavně se nebát s někým poradit. Kamarád se takhle "bez konzultace" nechal ukecat a dal 12 000 Kč na úplně nesmyslnou reklamní kampaň. Přitom jiná kampaň, kterou jsme pro něj dělali, mu zajišťuje značnou část jeho zisku.
29
Spousta lidí (i já se řadím mezi ně) má problémy s překlepy, či češtinou obecně. Pokud se psaním neživíte, nechte po sobě zveřejňovaný text raději nejdřív někoho přečíst :-)
Tenhle výčet mi přijde velmi zavádějící. Zaprvé, rady, které jsou v něm prezentovány vycházejí z nějaké 5-10 let staré příručky na levný marketing pro malou firmu a jsou v dnešní době poměrně passé. Zadruhé - jak může KDOKOLIV prohlásit větu typu: "Nikdy za reklamu neplaťte více než pár set korun měsíčně." Proboha, co je to za ptákovinu??? Z čeho toto doporučení vychází prosím?
Stejně tak bych byl rád za upřesnění k bodu č.23 - kdy to kdo měřil?? Nebo je to jen názor autorky??
Takže ve výsledku je nejlepší bod 19 - "Mnoho marketingových tipů na internetu nemá vysokou kvalitu a tak může vážně poškodit vaši firmu."
Myslím, že na to stačí zdravý selský rozum. Můj skromný názor je, že Baťa podobné rady mít nemusel, aby uspěl.
A osobně bych přidal radu 34 - úsměv, a to za každé situace, ať se daří či ne. Ten úsměv musí čišet z textů, reklamy, vzhledu firmy i zaměstnanců. A pokud se usmívají zákazníci, je vyhráno.
Mno, co se týče nákladů na reklamu, můžu uvést příklad naší zahraniční mateřské firmy: byl u nás jejich šéf a určoval, kolik materiálů se bude tisknout. My jsme znali trh a tak jsme říkali "tohoto 500 kusů.." Dva tisíce!" "Onoho tisíc kusů..." "Tři tisíce!" My věděli, že to na trhu neudáme, že na něm tolik cílových zákazníků není (dodáváme firmám). No, a za tři roky už to bylo zastaralé a vezlo se to do stoupy. Hodnota tiskopisů na luxusním křídovém papíru bratru za 300.000,- Kč. Tak jsme si říkali, že kdyby nám to dali do výplaty, byli bychom aspoň motivovaní. Ale může Vás těšit práce, která jde do kopru jen proto, že zahraniční manager si sem jede posilovat svoje machistické ego? (PS: taky tu podělal, na co se podíval)
Rady jsou to popravdě obecné a skoro k ničemu. Jde vidět, že autor marketing nedělá. Dovolím si tedy jednu radu, která může někomu pomoci. Udělejte něco pro veřejnost. Já třeba mám za měsíc přednášku v univerzitní knihovně o tom co prodávám. Vstup je zdarma, zákazníci dostanou zajímavé informace nejen o produktech a ve výsledku mě to takřka nic stát nebude.