4 skvělé nástroje pro správu firemních sociálních sítí

17. 10. 2013
Doba čtení: 7 minut

Sdílet

Autor: 258398
Pokud používáte jako firma hned několik profilů na různých sociálních sítích, vyplatí se porozhlédnout po aplikaci, která publikuje jednu informaci všude.

Přinášíme tipy na 4 aplikace, pomocí kterých můžete jednoduše spravovat své firemní profily na sociálních sítích. Zatímco první dvě z nich se starají především o publikování aktuálního obsahu z vaší internetové prezentace, další dvě nabízejí publikování jakéhokoli příspěvku na ty největší dostupné sociální sítě. Nechybí zde v tomto případě i aktualizace informací na sociální síť Google+, jejíž hromadná aktualizace byla donedávna ještě prakticky nemožná. Vyplatí se nakombinovat jak obsahovou, tak i publikační aplikaci, díky čemuž budou vaše sociální sítě stále aktuální.

Jak na posílání novinek z webu

V případě posílání aktuálního obsahu z vaší webové prezentace směrem do sociálních sítí budou vaše stránky potřebovat tzv. RSS kanál. Jedná se o XML formát, který pomáhá při čtení novinek z webu. Pro provozovatele webu to zároveň znamená, že díky RSSku mohou posílat své aktuální informace dál, právě například na sociální sítě. RSS kanál může vypadat například v tomto tvaru: http://rss.podnikatel.cz/clanky/

Tuto URL adresu budete nyní potřebovat při nastavování prvních dvou aplikací. Stačí si vybrat tu pro vás jednodušší.

Twitterfeed

I když název této aplikace vypovídá spíš o tom, že bude posílat novinky pouze na sociální síť Twitter, opak je pravdou. Přes tuto aplikaci můžete aktualizovat své firemní profily jak na Twitteru, tak i na Facebooku či v rámci LinkedIn. Prvním krokem je registrace, stačí e-mailová adresa. Obecně se doporučuje firemní adresa a vytvořit heslo, které budou znát pouze vyvolení. Takové heslo je dobré každý druhý měsíc měnit. Do nastavení aplikace může pouze ten, kdo má zároveň přístup správce do firemních sociálních sítí, jinak posílání novinek nenastaví.

Prvním krokem je nastavení názvu tzv. feedu. Nejde o nic jiného, než si pro sebe pojmenovat to, kam se bude příslušný RSS kanál posílat. Například: “Feed pro Twitter a Facebook”. Poté stačí vložit URL adresu RSS kanálu, jako je například: http://rss.podnikatel.cz/clanky/ V rámci rozšířených možností lze nastavit, co se má na sociální sítě konkrétně posílat. V prvé řadě nám jde o navýšení čtenosti naší webové prezentace, nechceme všechny informace sdělit na sociální síti. Proto pokud jsem například provozovatel restaurace a připravuji pro své webovky každý den aktuální obědové menu, požádám vývojáře, aby právě toto menu zařadil do RSS kanálu. Poté si lze v nastavení Twitterfeed upravit, zda se má poslat do sociálních sítí pouze název příspěvku, či i jeho popis. Do RSSka se totiž posílají nové aktuality, částečně i s množstvím textu, nastavení záleží na každém provozovateli.

V rozšířeném nastavení se dá dále nastavit, zda se má adresa URL nového příspěvku tzv. zkrátit. Zkrácené adresy se používaly dříve na Twitteru, který má při publikaci omezený počet znaků. To však v dnešní době není zapotřebí, protože Twitter URL adresy zkracuje automaticky sám. I přesto je dobré si zkracovač nastavit, Twitterfeed poté dokáže přesně změřit, kolik lidí si daný příspěvek vlastně otevřelo. V nastavení se dá zároveň upravit, zda se má před či po příspěvku vložit nějaké slovo nebo věta. Jestliže každé obědové menu pojmenováváte například ve smyslu: Denní nabídka 1.1. až 7.1., je dobré si nastavit vždy i tzv. Post Prefix. Tedy například: “Máme pro vás další skvělé menu”, což bude věta, která se zobrazí vždy před samotným názvem Denní nabídky. Nezapomeňte si také nastavit, za jak dlouho má aplikace nové příspěvky na webu kontrolovat. V případě, že publikujete často, nastavte si průměrný čas, za jak dlouho má Twitterfeed nové příspěvky aktualizovat.

V dalším kroku si už jen stačí vybrat, na jaké sociální sítě se budou nové příspěvky publikovat. Bude však zapotřebí autorizace aplikace. To může provést právě pouze správce firemních stránek. Poté již stačí kliknout na tlačítko Done a vše je už zautomatizováno.


IFTTT

IFTTT.com je jedna z nejoblíbenějších aplikací, s kterou si mnozí určitě velmi vyhrají. Primárně totiž automatizuje různé aktivity, které v digitálním světě vytváříte, a to pomocí tzv. receptů, které spravujete pomocí vybraných aplikací. Mezi aplikacemi mohou být právě sociální sítě, ale také e-mail, informace o počasí, webový kalendář a zároveň i RSS. A právě RSS kanál a sociální sítě budeme v případě této aplikace potřebovat. Opět je nutné se nejdříve zaregistrovat pomocí e-mailu a hesla. Poté si můžete vybrat z již přednastavených receptů, nebo si vytvořit vlastní.

Tvorba vlastního receptu je jednoduchá. Recept si představte jako konkrétní návod, co se má udělat, když se něco spustí. V našem případě, co se má udělat v případě, že aplikace najde na RSS kanálu nový příspěvek? Samozřejmě poslat do sociálních sítí. IFTTT.com umí vytvořit recept vždy pouze na dvě proměnné, na vstupující a výstupní. Tudíž, pokud budete chtít publikovat nový příspěvek na více sociálních sítí, musíte si vždy vytvořit recept na každou sociální síť zvlášť. Ukážeme si to na příkladu poslání nového příspěvku do firemního Facebooku.

Můžeme si za vzor vzít již vytvořený recept. Do políčka Feed URL vložte příslušnou adresu vašeho kanálu, poté si autorizujte váš firemní Facebook a nakonec už jen stačí kliknout na tlačítko Use Recipe. Tím je vše hotovo. Nyní se všechny nové příspěvky z vaše webu budou automaticky posílat na firemní Facebook. Tímto způsobem se dá nastavit i Twitter či LinkedIn, ale i další sociální sítě, kterých je na IFTTT.com v rámci receptů požehnaně. Jediný Google+ bohužel zastoupený stále není.

V případě, že jste majitelem iOS zařízení, hodí se i příslušná mobilní aplikace, která je možná i o trochu více vychytanější než ta webová. Navíc pomocí tzv. push notifikace dokáže majitele upozornit, že se právě na sociální síť odeslal nový příspěvek.


Publikační aplikace

Další dvě aplikace se starají o posílání jakéhokoli příspěvku do největších sociálních sítí, a to na Facebook, Twitter, LinkedIn a Google+. Obě zmíněné aplikace mají však své omezení, a to v počtu navázání sociálních sítí. V případě, že máte například více než dvě firemní stránky na Facebooku, už je zapotřebí si zakoupit placenou verzi aplikace. Částky to však nejsou horentní a investice se pro pohodlí rozhodně vyplatí.

Buffer

Bufferapp.com je na první pohled velmi jednoduchá a šikovná aplikace. Stará se o publikování přímo konkrétních příspěvků na vybrané sociální sítě. K jejich autorizaci budete ihned po přihlášení vyzváni. Pokud si navíc nainstalujete do prohlížeče Chrome doplněk, můžete vašim fanouškům nasdílet i konkrétní webovou stránku, kterou si zrovna prohlížíte.

Aplikace má také rovněž různá nastavení. Mezi ty nejlepší patří i přidání si tzv. člena týmu. Jestliže firemní sociální sítě spravuje hned několik lidí najednou, stačí je do správy pomocí Bufferu pozvat. V nastavení lze také určit, zda se mají jednotlivé odkazované URL stránky zkracovat a zda si přejete měřit aktivitu příspěvků. Pak už stačí jen vedle loga aplikace kliknout do editačního okna “What do you want to share?” a rovnou začít psát to, co chcete všem svým fanouškům sdělit.

Výbornou vlastností Bufferu je to, že jakmile aktivujete Twitter účet, aplikace vás při psaní příspěvku sama upozorní, kolik znaků ještě můžete napsat, aby se to na Twitter dalo publikovat. Díky tomu vám nebude nový příspěvek končit uprostřed věty.

Další skvělou vlastností je načasování příspěvku, kdy lze přímo určit, v jaký den a v kolik hodin se má příspěvek na vybrané sociální sítě publikovat.


Hootsuite

Aplikace od Hootsuite.com je velmi obdobná té od Buffer. Umí ale toho více, ale je opět limitována a za větší úkony už požaduje zaplatit. Zatímco Buffer pouze odesílá nové příspěvky na zeď jednotlivých sítí, pomocí Hootsuite si můžete nastavit i tzv. panely, kde přímo vidíte, co se na vašich sociálních sítí děje, a dokonce i přímo reagovat, aniž byste na sociální síť museli přímo vstupovat.

Hootsuite umí stejně jako Buffer jednotlivé příspěvky časovat a počet aktivních sociálních sítí, kam nové příspěvky odesílá, je větší než u Buffer. Nevýhodou této aplikace je však její nepřehlednost. Pro nezkušené uživatele může být poměrně dost matoucí. Za vše mohou jednotlivé panely. Aplikace totiž při nastavení nové sociální sítě automaticky přidá nový panel na vaši úvodní stránku aplikace. Díky tomu má správce stránek sice perfektní přehled, co se na všech stránkách děje, zároveň orientace mezi panely může být pro někoho nepříjemná. Panely se dají ale odstranit.

Oproti Buffer umí Hootuite posílat na sociální sítě i nové příspěvky z RSS kanálu. Ne vždy ale aplikace funguje spolehlivě. Problémy má občas se sociální sítí Google+, navíc není možné oproti IFTTT.com přesně nastavit, co se má z RSSka na sociální síť publikovat.

MM 25 baliček

Výhodou je, že aplikace za vás automaticky hlídá, z jaké IP adresy jste se k ní přihlásili. V případě, že se nejčastěji do aplikace hlásíte z pracovní sítě, při přihlášení z jiné bude aplikace požadovat autorizaci. Tím zabráníte nepovoleným vstupům do její správy. I zde máte možnost přidat jednotlivé členy týmu, kteří se o správu sociálních sítí starají.


Co si tedy vybrat?

Pokud máte rádi jednoduchost a šikovnost, doporučuji nakombinovat aplikaci IFTTT.com spolu s Bufferapp.com. Pokud jste nároční na správu a kontrolu obsahu, vyplatí se určitě Hootsuite. Jestliže máte pouze Facebook a Twitter a chcete publikovat pouze nové příspěvky z vaší webové prezentace, jednoznačně se vyplatí pouze Twitterfeed.com

Autor článku

Michael je šéfredaktorem Podnikatel.cz a jeho doménou jsou rozhovory. Zajímá se o marketing, e-commerce a nové technologie.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).