Ano, dokud bude vetsina zbozi v CR nehorazne predrazena oproti zahranici, pri zdejsich 1/4 platech, je opravdu "s podivem" ze se orientuje na cenu.
Cena ve "sleve" v CR casto znamena beznou nebo i stale vyssi cenu nez je bezna cena v zahranici bez "slevy". To je opravdu velmi tezke pochopit, ze se snazi pri svem 1/4 platu dosahnout u stejneho zbozi alespon na tak nizkou cenu, jakou ma jeho 4x bohatsi soused.
Nejake zvasty o velikosti trhu naprosto nemohou obsat, Rakousko ma mene obyvatel nez CR a take tam nakoupite obleceni, sportovni potreby a plno dalsich veci levneji nez tady.
Snad mi odpustíte, že budu v tomto příspěvku hovořit hodně o sobě. Zmiňované charakteristiky Čecha – zákazníka slýcháme často. Jsem asi nějaký nepodařený kus nebo je v těchto populárních závěrech něco špatně, nevím. Takže 1. Cena – vždy porovnávám (Heureka), ale pouze jako jedno z kritérií, důležitá je pro mě solidnost obchodu, platební možnosti a pochopitelně výsledky v testech. Problém obchodníků naopak je, že se nelze spolehnout, že za vyšší cenu koupíte kvalitnější produkt. To je to nejhorší. 2. Slevy a výprodeje vyloženě nesnáším, pokládám to za podvodné jednání, což se dá snadno doložit. 3. Osobní odběr: nikdy jsem nepochopil proč objednávat na internetu a pak volit osobní odběr. Snad jenom pro ty, co žijí ve velkém městě (?). 4. Loajalita: naopak vždy se nejdříve zajímám, zda produkt nenabízí někdo, kde jsem již nakupoval a mám dobrou zkušenost. Od tohoto postupu mě odradí pouze to, když nabízejí za neúměrně vyšší cenu. 5. Jedno z nejdůležitějších kritérií pro mě výběru jsou platební možnosti.
Takže nevím jsem vadný já nebo tyto studie?
AD bod 3:
Budu mluvit za sebe. Delší dobu žiji v Brně, takže dostupnost většiny obchodů je dobrá. A jaké jsou většinou možnosti převzetí zboží a proč je nepreferuji?
- Zásilková služba: Do práce si zboží nemůžu nechat poslat a večerní rozvoz ne všichni nabízejí (naposledy i když jsem to u PPL nastavil, tak o tom řidič nic nevěděl)
- Dobírka: Musím myslet na to, že musím mít u sebe dost peněz a doufat že pošťák přijede nebo si dojít na poštu (doručení zboží pár dní od objednání)
- Doručit rovnou na poštu po zaplacení (placení kartou OK, platba na účet + (min) 1 den pro odeslání + 1-2 dny doručení na poštu
- Osobní odběr: Cestou z práce vyzvednu a zaplatím, bez zdržování a bez větších komplikací.
Ve zbytku bodů bych s vámi souhlasil.
Osobni odber, to je strasne jednoduche. Nakoupim v eshopu ktery ma pobocku asi 20 minut chuze nebo nekolik zastavek tramvaji (ze maji veci o 30 Kc drazsi nez jiny eshop na druhem konci mesta neresim). Vyberu si zbozi, zaplatim po internetu kartou, prijde mi email s potvrzenim ze zbozi je skladem na pobocce, dojdu (kdyz je hezky) / dojedu MHD (kdyz je hnusne), vyzvednu si zbozi. Pri tom se jeste v showroomu podivam co je kde noveho.
Ve srovnani jak slozite (cekat pul dne az nekdo prijede), drahe a pomale by bylo doruceni postou, asi chapete ze je to pro mne ta nejsnadnejsi varianta.
Pro pripadny dotaz proc nenakupuji v klasickem kamennem obchode mam snadnou odpoved, za prve naprosto mizivy vyber oproti eshopum a za druhe priserne ceny. Eshop pro mne neni jen varianta jak usetrit oproti klasickym obchodum, ale jak vubec neco koupit.
a čím to je, že některým "ekonomům" nedochází že dobrá polovina lidí v této zemi vydělává něco kolem 15 000 korum měsíčně? tito lidé by si rádi koupili kvalitu ale bez peněz to asi nepůjde že? ...a za dovolenou si připlácejí lidé kteří asi nebudou patřit do nízkopříjmové skupiny. čím to je že se záměrně ignorují skutečnosti že tady dobrá desetina obyvatel žije s příjmem do 10 000kč? a milion exekucí s osobních bankrotů se musí někde projevit. ne? aha ne, ....tak nic. spěte dál.