Snad mi odpustíte, že budu v tomto příspěvku hovořit hodně o sobě. Zmiňované charakteristiky Čecha – zákazníka slýcháme často. Jsem asi nějaký nepodařený kus nebo je v těchto populárních závěrech něco špatně, nevím. Takže 1. Cena – vždy porovnávám (Heureka), ale pouze jako jedno z kritérií, důležitá je pro mě solidnost obchodu, platební možnosti a pochopitelně výsledky v testech. Problém obchodníků naopak je, že se nelze spolehnout, že za vyšší cenu koupíte kvalitnější produkt. To je to nejhorší. 2. Slevy a výprodeje vyloženě nesnáším, pokládám to za podvodné jednání, což se dá snadno doložit. 3. Osobní odběr: nikdy jsem nepochopil proč objednávat na internetu a pak volit osobní odběr. Snad jenom pro ty, co žijí ve velkém městě (?). 4. Loajalita: naopak vždy se nejdříve zajímám, zda produkt nenabízí někdo, kde jsem již nakupoval a mám dobrou zkušenost. Od tohoto postupu mě odradí pouze to, když nabízejí za neúměrně vyšší cenu. 5. Jedno z nejdůležitějších kritérií pro mě výběru jsou platební možnosti.
Takže nevím jsem vadný já nebo tyto studie?