Vlákno názorů k článku 5 charakteristik zajímavého tvora, známého jako český zákazník od jaroslavh - Snad mi odpustíte, že budu v tomto příspěvku...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 9. 8. 2013 14:46

    jaroslavh (neregistrovaný)

    Snad mi odpustíte, že budu v tomto příspěvku hovořit hodně o sobě. Zmiňované charakteristiky Čecha – zákazníka slýcháme často. Jsem asi nějaký nepodařený kus nebo je v těchto populárních závěrech něco špatně, nevím. Takže 1. Cena – vždy porovnávám (Heureka), ale pouze jako jedno z kritérií, důležitá je pro mě solidnost obchodu, platební možnosti a pochopitelně výsledky v testech. Problém obchodníků naopak je, že se nelze spolehnout, že za vyšší cenu koupíte kvalitnější produkt. To je to nejhorší. 2. Slevy a výprodeje vyloženě nesnáším, pokládám to za podvodné jednání, což se dá snadno doložit. 3. Osobní odběr: nikdy jsem nepochopil proč objednávat na internetu a pak volit osobní odběr. Snad jenom pro ty, co žijí ve velkém městě (?). 4. Loajalita: naopak vždy se nejdříve zajímám, zda produkt nenabízí někdo, kde jsem již nakupoval a mám dobrou zkušenost. Od tohoto postupu mě odradí pouze to, když nabízejí za neúměrně vyšší cenu. 5. Jedno z nejdůležitějších kritérií pro mě výběru jsou platební možnosti.
    Takže nevím jsem vadný já nebo tyto studie?

  • 9. 8. 2013 15:08

    syky (neregistrovaný)

    AD bod 3:
    Budu mluvit za sebe. Delší dobu žiji v Brně, takže dostupnost většiny obchodů je dobrá. A jaké jsou většinou možnosti převzetí zboží a proč je nepreferuji?
    - Zásilková služba: Do práce si zboží nemůžu nechat poslat a večerní rozvoz ne všichni nabízejí (naposledy i když jsem to u PPL nastavil, tak o tom řidič nic nevěděl)
    - Dobírka: Musím myslet na to, že musím mít u sebe dost peněz a doufat že pošťák přijede nebo si dojít na poštu (doručení zboží pár dní od objednání)
    - Doručit rovnou na poštu po zaplacení (placení kartou OK, platba na účet + (min) 1 den pro odeslání + 1-2 dny doručení na poštu
    - Osobní odběr: Cestou z práce vyzvednu a zaplatím, bez zdržování a bez větších komplikací.

    Ve zbytku bodů bych s vámi souhlasil.

  • 9. 8. 2013 20:51

    jf (neregistrovaný)

    Pokud jsem z města, přijde mi objednávka na netu a osobní vyzvednutí jako celkem dobrá kombinace: přijdu do obchodu a vím, že tam zboží bude.

  • 9. 8. 2013 22:57

    P2010 (neregistrovaný)

    Osobni odber, to je strasne jednoduche. Nakoupim v eshopu ktery ma pobocku asi 20 minut chuze nebo nekolik zastavek tramvaji (ze maji veci o 30 Kc drazsi nez jiny eshop na druhem konci mesta neresim). Vyberu si zbozi, zaplatim po internetu kartou, prijde mi email s potvrzenim ze zbozi je skladem na pobocce, dojdu (kdyz je hezky) / dojedu MHD (kdyz je hnusne), vyzvednu si zbozi. Pri tom se jeste v showroomu podivam co je kde noveho.

    Ve srovnani jak slozite (cekat pul dne az nekdo prijede), drahe a pomale by bylo doruceni postou, asi chapete ze je to pro mne ta nejsnadnejsi varianta.

    Pro pripadny dotaz proc nenakupuji v klasickem kamennem obchode mam snadnou odpoved, za prve naprosto mizivy vyber oproti eshopum a za druhe priserne ceny. Eshop pro mne neni jen varianta jak usetrit oproti klasickym obchodum, ale jak vubec neco koupit.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).