Snad mi odpustíte, že budu v tomto příspěvku hovořit hodně o sobě. Zmiňované charakteristiky Čecha – zákazníka slýcháme často. Jsem asi nějaký nepodařený kus nebo je v těchto populárních závěrech něco špatně, nevím. Takže 1. Cena – vždy porovnávám (Heureka), ale pouze jako jedno z kritérií, důležitá je pro mě solidnost obchodu, platební možnosti a pochopitelně výsledky v testech. Problém obchodníků naopak je, že se nelze spolehnout, že za vyšší cenu koupíte kvalitnější produkt. To je to nejhorší. 2. Slevy a výprodeje vyloženě nesnáším, pokládám to za podvodné jednání, což se dá snadno doložit. 3. Osobní odběr: nikdy jsem nepochopil proč objednávat na internetu a pak volit osobní odběr. Snad jenom pro ty, co žijí ve velkém městě (?). 4. Loajalita: naopak vždy se nejdříve zajímám, zda produkt nenabízí někdo, kde jsem již nakupoval a mám dobrou zkušenost. Od tohoto postupu mě odradí pouze to, když nabízejí za neúměrně vyšší cenu. 5. Jedno z nejdůležitějších kritérií pro mě výběru jsou platební možnosti.
Takže nevím jsem vadný já nebo tyto studie?
AD bod 3:
Budu mluvit za sebe. Delší dobu žiji v Brně, takže dostupnost většiny obchodů je dobrá. A jaké jsou většinou možnosti převzetí zboží a proč je nepreferuji?
- Zásilková služba: Do práce si zboží nemůžu nechat poslat a večerní rozvoz ne všichni nabízejí (naposledy i když jsem to u PPL nastavil, tak o tom řidič nic nevěděl)
- Dobírka: Musím myslet na to, že musím mít u sebe dost peněz a doufat že pošťák přijede nebo si dojít na poštu (doručení zboží pár dní od objednání)
- Doručit rovnou na poštu po zaplacení (placení kartou OK, platba na účet + (min) 1 den pro odeslání + 1-2 dny doručení na poštu
- Osobní odběr: Cestou z práce vyzvednu a zaplatím, bez zdržování a bez větších komplikací.
Ve zbytku bodů bych s vámi souhlasil.
Osobni odber, to je strasne jednoduche. Nakoupim v eshopu ktery ma pobocku asi 20 minut chuze nebo nekolik zastavek tramvaji (ze maji veci o 30 Kc drazsi nez jiny eshop na druhem konci mesta neresim). Vyberu si zbozi, zaplatim po internetu kartou, prijde mi email s potvrzenim ze zbozi je skladem na pobocce, dojdu (kdyz je hezky) / dojedu MHD (kdyz je hnusne), vyzvednu si zbozi. Pri tom se jeste v showroomu podivam co je kde noveho.
Ve srovnani jak slozite (cekat pul dne az nekdo prijede), drahe a pomale by bylo doruceni postou, asi chapete ze je to pro mne ta nejsnadnejsi varianta.
Pro pripadny dotaz proc nenakupuji v klasickem kamennem obchode mam snadnou odpoved, za prve naprosto mizivy vyber oproti eshopum a za druhe priserne ceny. Eshop pro mne neni jen varianta jak usetrit oproti klasickym obchodum, ale jak vubec neco koupit.