5 důvodů, proč měsíčně 2 miliony registrovaných účtenek nezařadí do Účtenkovky

10. 7. 2018
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek
Každý měsíc je v rámci Účtenkovky registrováno o několik milionů účtenek více, než je pak zařazeno do slosování. Víme, čím to je způsobeno.

Možností existuje v podstatě pět. Nejčastější však bývá chyba v jiném údaji než je měsíc, například ve FIK nebo DIČ. Hráč má pak možnost chybně zadaný údaj opravit a účtenku zaregistrovat znovu, chybně zadaná účtenka už však v systému zůstává jako zaregistrovaná, ale nezařazená do slosování.

Čtěte také: Srovnání české a slovenské účtenkové loterie? Slovenská zažila větší sešup zájmu

2 miliony účtenek se do slosování nedostane

Jak ukazují statistiky jednotlivých slosování Účtenkovky, existuje výrazný rozdíl mezi registrovanými účtenkami a účtenkami zařazenými do slosování. Vesměs se jedná o více než 2 miliony účtenek. Například v květnovém činil počet všech registrovaných účtenek 16 969 966, přičemž do slosování jich bylo zařazeno 14 831 880. V posledním červnovém tahu zase bylo registrováno 17 312 564 účtenek, ale do slosování jich šlo „jen“ 15 164 421. Losuje se vždy 15. den v měsíci, a to z účtenek, které byly vystaveny během uplynulého měsíce.

Důvodem více než dvoumilionového rozdílu ale není to, že by lidé omylem registrovali účtenky vydané v období, které nespadá do daného slosování. Účtenky vydané v období, za které už proběhlo slosování, registrovat nelze (např. v červnu již nelze registrovat dubnové účtenky). Systém hráči registraci takové účtenky vůbec neumožní.

Čtěte také: Další propad, počet hráčů Účtenkovky poprvé klesl pod 400 tisíc

Jak nicméně serveru Podnikatel.cz upřesnilo ministerstvo financí, účtenky zaregistrované, ale nezařazené do slosování mohou vzniknout těmito způsoby:

  • hráč špatně zadal některý z jiných údajů než je měsíc, může se jednat např. o překlep ve FIK/DIČ – hráč má poté možnost chybně zadaný údaj opravit a účtenku zaregistrovat znovu, chybně zadaná účtenka už však v systému zůstává jako zaregistrovaná, ale nezařazená do slosování (asi nejčastější důvod),
  • hráč zaregistruje účtenku, kterou už před ním zaregistroval někdo jiný,
  • účtenka porušuje pravidlo 1×1×1, tzn. hráč nesmí od jednoho obchodníka zaregistrovat dvě či více účtenek se stejným datem,
  • obchodník nemá správně seřízeno pokladní zařízení a např. čas na účtence neodpovídá času zaevidování tržby, tato účtenka pak není ověřena v systému evidence tržeb, a proto nemůže být zařazena do slosování,
  • účtenka není obchodníkem vůbec zaevidována v systému evidence tržeb.

Autor článku

Daniel je zástupce šéfredaktora Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz a jako ekonom se věnuje oblasti byznysu a také ekonomice. Chystá nový byznysový podcast.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).