5 inspirativních marketingových reakcí na koronavirus

12. 6. 2020
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek Autor: Earl of East, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek
Značky se v průběhu krize spojené s koronavirem snažily přiblížit lidem, některé vsadily na poděkování potřebným, jiné rychle měnily přichystané kampaně.

Reklamy tak dostaly spíše sociální rovinu a jejich cílem tak nebylo prodat nebo propagovat produkty, ale hlavně ukázat, že značky jsou na jedné lodi s ostatními. 

1. Roušky v reklamě všem

Společnost Kofola přišla v březnu s reklamou „Velká láska i rohy přenáší“ v režii Jakuba Koháka. Spolupracovala na ní s agenturou WMC GREY. Lásku si dlouhodobě hýčkáme. Je neoddělitelnou součástí DNA naší tradiční československé značky. A do srdcí spotřebitelů se zapsala nejen zažitým sloganem „Když ji miluješ, není co řešit“, ale i silnými příběhy, popisuje Pavol Chalupka, ředitel marketingu Kofola ČeskoSlovensko. Tento příběh se odehrává v hájovně uprostřed lesů. 

Reklamu však Kofola záhy upravila, nazvala ji Schovej pusu pod rouškou a všem protagonistům, včetně těch zvířecích, v ní nasadila digitálně roušky. Cílem tak bylo jít veřejnosti příkladem. 

2. Festival v obýváku

Anglická značka Earl of East představila novou kolekci svíček s názvem „Scents of Normality“ (Vůně normality) vonící jako místa, která lidem v domácí izolaci tolik chybí. Jedná se o tři vůně: kino, festival a hospoda. Vůně hospody je inspirována klasickými britskými knajpami a najdete v ní rozlité pivo, pomádu na vlasy, citron z vůně na pisoárech nebo cigaretový popílek. Festivalová svíčka slibuje vůni posekané trávy, spálené kůže, jablečného cideru, ale také nemytých vlasů nebo vlhkého spacáku a konopí. Do přeplněných kinosálů vás má přenést vůně slaného popcornu, párku v rohlíku a recirkulovaného vzduchu. 

Svíčky s vůní normality
Autor: Earl of East, podle licence: Rights Managed

Svíčky s vůní normality

Spoluzakladatel značky Earl Of East Niko Dafkos dodává, že vůně představuje jedinečný způsob, jak vykouzlit vzpomínky a dopravit nás na místa, na kterých bychom rádi byli. Jejich svíčky jsou inspirovány cestováním, a to od dlážděných ulic Kodaně až po japonské lázně. I když stále můžeme snít o těchto cílech, ve skutečnosti nám nejvíc chybí místa blíže k domovu. Mít příležitost znovu vytvořit podstatu těchto známých oblíbených míst, a zároveň podporovat odvětví, které bylo krizí zasaženo tak tvrdě, je skutečnou ctí, doplňuje. Přidanou hodnotou je, že každá prodaná svíčka z této speciální edice podpoří práci společnosti Hospitality Action.

Psali jsme také: Klobouk, nebo skleník? Podívejte se na 6 příkladů, jak se poprat s opatřeními

3. Buďte doma, jinak uvidíte spoiler

Kreativní kampaň apelující na dodržování sociálního distancování a izolace přišla od Netflixu, tedy konkrétně od dvou studentů. Ti byli vyděšení nedodržováním nařízení a rozhodli se odradit lidi od pobytu venku tím, že na billboardech prozradili zápletky některých seriálů. Spoilery se týkaly například seriálů Narcos, Kingdom, Stranger Things nebo Love Is Blind. 

Poskytovatelé seriálů a filmů tuto kampaň odmítli s tím, že nechtějí divákům spoilery kazit potěšení ze sledování, ale billboardů bylo mnoho a kampaň se brzy stala virální a společnosti zvýšila sledovanost. Nejlepší způsob, jak zastavit šíření Covid-19, je zůstat doma, ale někteří lidé si stále myslí, že je v pořádku jít ven a zkazit to tak nám všem. Takže jsme přijali extrémní opatření: zkazili jsme jejich oblíbené show na Netflixu, říká jeden z tvůrců kampaně Prachuabmoh Chaimoungkalo.

Virální potenciál mají také real-time kampaně. Zjistěte o nich více v článku Chcete dostat značku lidem pod kůži? Zkuste real-time marketing

4. Příjemný čas doma

Největší server s porno videi PornHub se dočasně přejmenoval na StayHomeHub (Zůstaňte Doma Hub). Také se rozhodl zpříjemnit lidem čas doma a od 23. března do 24. dubna nabídl celosvětově prémiový účet zdarma. Stačilo pouze zaškrtnout hlášku, že budete dodržovat opatření spojená s koronavirem, mezi která patřilo například vyhýbání se sociálních kontaktů, dodržování rozestupů nebo hygiena rukou. Kvůli pandemii koronaviru je po celém světě izolovaná téměř jedna miliarda lidí, takže je důležité, abychom jim podali ruku a poskytli jim příjemný způsob, jak trávit čas, uvádí prohlášení viceprezidenta Pornhubu Coreyho Price New York Post. Kromě toho společnost věnovala také 50 000 chirurgických masek nemocnicím a peníze potřebným.

skoleni_8_1

5. Hrdinové na palubu!

Taylor Herring vymyslel nový produkt v podobě dětských masek na obličej jako součást informační kampaně s cílem vyzdvihnout bezpečnostní opatření společnosti EasyJet. Masky se vyrábějí jako součást limitované edice a budou k dispozici na vybraných trasách po celé Evropě. Mají dva návrhy – lva a pilota a jsou dílem irského umělce Willa Slineye známého pro práci na komiksech Marvel Spider-Man a také Star Wars. 


Autor: Creative Moment, podle licence: Rights Managed

Nejedná se přitom o roušku, ale o obal na ni – je tak znovu použitelný a děti si je mohou odvést domů a opakovaně nosit. James Herring k tomu v článku poznamenal: Cílem je zvýšit povědomí a normalizovat nutnost zakrytí obličeje na letišti a na palubě. Doufáme, že tyto zábavné masky pomohou dětem užívat si létání s easyJet a zároveň trochu usnadní situaci rodičům.

Autor článku

Jana je redaktorkou Podnikatel.cz a její hlavní specializací je marketing, zajímá se také o firemní finance. Pravidelně hledá a píše nové příběhy podnikatelů.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).