Názor k článku 5 nejběžnějších chyb, které brání vašemu e-shopu v indexaci od Ivo Kylián - Kanonická množina je spojení URL adres, které obsahují...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 3. 3. 2015 12:31

    Ivo Kylián (neregistrovaný)

    Kanonická množina je spojení URL adres, které obsahují totožný a nebo téměř totožný obsah. Tím stránkování zcela jistě není.

    Jediný logický postup je tedy určení předchozích a následujících stránek ve stránkování (rel=next a rel=prev). Tím se vytvoří množina s logickou posloupností, ale určitě ne kanonická.

    Úryvek z https://support.google.com/webmasters/answer/1663744?hl=cs

    Odkazy rel="next" a rel="prev" jsou ortogonální koncepty ve vztahu k odkazům rel="canonical". Můžete zahrnout obě deklarace. Stránka http://www.example.cz/clanek?story=abc&page=2&sessionid=123 může například obsahovat následující odkazy:

    <link rel="canonical" href="http://­www.example.cz/cla­nek?story=abc&pa­ge=2"/>
    <link rel="prev" href="http://­www.example.cz/cla­nek?story=abc&pa­ge=1&sessionid=123" />
    <link rel="next" href="http://­www.example.cz/cla­nek?story=abc&pa­ge=3&sessionid=123" />

    Z toho vyplývá, že jediná správná varianta je pro stránkování použít rel="next" a rel="prev". A kanonizaci použít jen na úrovni upřesnění použití filtrace pomocí parametrů při stránkování.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).