Již rok a půl mohou čtenáři na serveru Podnikatel.cz číst Business Blogy tuzemských podnikatelů. Připravili jsme výběr 5 nejúspěšnějších blogů, ať už do čtenosti nebo diskutovanosti.
Co dělat s tím, když se vám na pozici programátora hlásí uklízečka?
Těsně nejčtenějším a zároveň jednoznačně nejdiskutovanějším textem byl příspěvek Pavla Šiguta, majitele firmy Netspot, na téma hledání kvalitního programátora. Na pozici se Pavlovi hlásila například bývalá uklízečka, která zrovna zjistila, že programování je dobře placené. Nikdy v životě neprogramovala, ale byla přesvědčena, že se svým odhodláním se to naučí.
Pavel se setkal také s uchazečem, který programoval v roce 89 a z kterého vypadlo, že jeho nejnovější projekt se uskutečnil před 5 lety. Osobně se domnívám, že zaspat 1 rok v IT je jako zaspat několik let v jiné oblasti, takže jsem to opravdu neviděl růžově, nicméně nakonec jsem pánovi přeci jen chtěl dát šanci a sdělil jsem mu, že kolegové z jiné firmy ho kontaktují se zkušebním úkolem. To se mu ale opět nelíbilo, vždyť nás přesvědčoval skoro hodinu a přinesl ještě hromadu certifikátů podtrhujících jeho schopnosti. Je mi líto, certifikáty mi nejsou nic platné, raději nějaká aktuální reference, jenže opět – jak se chcete s takovým člověkem rozumně bavit? Někdy to zkrátka nejde,
komentoval Pavel Šigut.
Čtěte více: Co dělat s tím, když se vám na pozici programátora hlásí uklízečka?
Složka „Hromadné“ v poště od Seznamu ničí e-mailing firem. Víme, jak z toho ven
Mezi nejčtenější texty patřil i blog specialisty na e-mailing Ondřeje Valuštíka, ve kterém se Ondřej věnoval tomu, jak účinně bojovat s “hromadnou” složkou v e-mailu Seznam.cz. Její zavedení letos v únoru totiž výrazně srazilo výsledky e-mailingu českých firem. Aby například váš newsletter neskončil v propadlišti e-mailových dějin, musíte ještě více než dřív dbát na předmět e-mailu. Ondřej nabídl několik tipů:
- Čísla a procenta fungují
- Buďte vtipní, aktuální a reagujte na dění kolem vašeho oboru
- Stručně, jasně, krátce
Hlavně, z předmětu e-mailu musí být na první dobrou jasné, co bude obsahem e-mailu. Tohle určitě nepodceňujte,
doplnil Ondřej.
Dobrým předmětem však práce nekončí. Další prvky totiž rozhodují o tom, aby zákazník e-mail zase rychle nezavřel a aby zareagoval tak, jak chcete. Určitě nedopusťte, že byste vašeho zákazníka ztratili třeba jen kvůli tomu, že je váš e-mail poskládaný z obrázků a po jeho otevření se ani jeden obrázek nenačetl. V takovém případě totiž zákazník e-mail okamžitě zavírá. Od začátku proto myslete na to, jak se bude e-mail zobrazovat bez načtených obrázků. Na první pohled musí být vidět nadpis s hlavním sdělením a call-to-action prvek, který povede na vaše stránky,
vysvětlil Ondřej Valuštík.
Čtěte více: Složka „Hromadné“ v poště od Seznamu ničí e-mailing firem. Víme, jak z toho ven
Obchodní politika řetězců je často vůči zákazníkům stupidní. Přečtěte si příběh
Desítky ohlasů zase vzbudil Jan Vavrečka, který popsal své peripetie v Bauhausu, kde se snažil odnést dva pytlíky s pískem. Písek přitom Jan sám nasbíral ze země, kde se válel z protrhnutých pytlů. Pytlíčky s pískem řádně vložil do košíku a prodavačku upozornil, že si nabral trošku jejich „smetí“ rozsypaného u palet. Chtěl jsem ji požádat, zda bych si tu trošku rozsypaného písku směl vzít domu pro syna na zasazení semínek. Za slušné jsem poté považoval nabídnout, že to samozřejmě zaplatím. S ohledem na téměř nicotnou cenu jsem očekával stejně slušnou odpověď, že si to samozřejmě mohu vzít domů zdarma. Ostatně v košíku jsem měl i jiné zboží za celkem asi 340 Kč a byl jsem tedy platícím zákazníkem,
popsal Jan Vavrečka.
Jenže prodavačku tento požadavek zaskočil. Pytlíčky s pískem neměla jak namarkovat a dát zdarma je také odmítla, jelikož byly všude prý kamery a kontroloři by viděli, že mu něco dává, co nemarkuje, a měla by z toho velké potíže. Následovalo dlouhé dohadování, přesvědčování, volání nadřízeným, nakonec vše skončilo naceněním pytlíků. Cena byla stanovena na 50 Kč. Dlouho jsem tak rád nezaplatil za tak nehorázně předražené zboží. Počítejte se mnou. 20litrový pytel stojí 75 Kč. Tohle bylo maximálně 0,5 l. Dostal jsem tedy litr písku za 100 Kč (litr za kilo). 20litrový pytel písku posbíraný ručně na podlaze v Bauhausu jako smetí by mne vyšel na 2000 Kč,
upřesnil Jan Vavrečka.
Čtěte více: Obchodní politika řetězců je často vůči zákazníkům stupidní. Přečtěte si příběh
Kdo zapne poslední knoflík u saka, skončil. A neplatí to jen pro podnikatele
Čtenáře rovněž zaujal blog Milana Poláka, majitele e-shopu s módou Different.cz a několika dalších projektů. Milan bloguje na serveru Podnikatel.cz především o svém e-shopu a podnikání, tentokrát se ale zaměřil na etiketu oblékání, které se věnuje na svém vlastním módním blogu. Konkrétně Milan Polák upřel svou pozornost na sako a na to, že se jeho spodní knoflík nezapíná a proč tomu tak je. Pojďte si prosím dát slib, že nebudeme zapínat spodní knoflík u saka. A proč? Protože je to proti etiketě a hlavně zbytečné. Stejně jako nenosíte trenýrky na hlavě nebo ponožky do sandálů (pokud ano, tak tento článek dále nečtěte). Obzvlášť pokud jste ředitel, manažer nebo někdo, kdo nosí oblek takřka denně, měl byste znát tenhle nejjednodušší základ. Pokud se jím neřídíte, jste před ostatními zbytečně za ignoranta,
upozornil Milan Polák.
Čtěte více: Kdo zapne poslední knoflík u saka, skončil. A neplatí to jen pro podnikatele
10 matadorů odpovídá: Co s žádostmi od neznámých lidí na LinkedIn?
Tisíce uživatelů přečetly i anketní blogový příspěvek odborníka na reklamní kampaně na Facebooku Davida Lörincze. Tentokrát se David zeptal deseti odborníků z řad byznysu a marketingu, co dělají s žádostmi od neznámých lidí na LinkedIn. Poslední dobou (tento rok) je to s časem horší a tak tyto žádosti ignoruji. Pokud se mnou chtějí spolupracovat, pak na svých stránkách uvádím email i telefon. Přímo zde se navíc můžou dozvědět, že žádosti od neznámých nepřijímám,
uzavřel svým vlastním postojem David Lörincz.
Čtěte více: 10 matadorů odpovídá: Co s žádostmi od neznámých lidí na LinkedIn?