5 nových fastfoodů, které míří do Čech. Víme, kolik stojí otevření pobočky

23. 5. 2013
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek. Autor: www.isifa.com
Ilustrační obrázek.
Franšízám se v Česku daří a nelze se tak divit, že k nám míří i zcela nové franšízové koncepty. Představujeme 5 fastfoodů, které by v Česku brzy měly otevřít.

Rok 2013 se může do naší historie zapsat jako rok franšíz. Do Česka totiž míří řada nových franšíz, které už slaví úspěch jinde ve světě. Mezi nimi je i několik fast-foodů. Přečtěte si, kdo všechno má na Česko políčeno a kolik bude podnikatele stát založení pobočky.

Hledá se partner pro nákup master licence

Ilustrační obrázek.
Autor: www.isifa.com

Ilustrační obrázek.

Kdy přesně fast-foody na tuzemský trh vstoupí, zatím není známo. Víceméně všechny totiž nyní hledají partnera pro nákup master licence pro český trh. “Master franšízový partner především sám nejdříve otevře a provozuje vlastní restauraci, případně více restaurací a teprve potom případně prodává další licence. Cena za master licence většinou nejsou přesně stanovené, záleží na velikosti území a dohodě s místním partnerem,” vysvětlila serveru Podnikatel.cz Jana Ruckerová z obchodního oddělení Velvyslanectví USA.

Broaster Chicken

Už na konci února server Podnikatel.cz informoval, že do Česka plánuje vstoupit fastfoodový řetězec Broaster Chicken. Ten je známý ve Spojených státech amerických svými kuřecími specialitami. Historie restaurací značky Broaster Chicken sahá až do roku 1954, kdy Tom Payne, Walter Blakely, Jerold Spates a Jack Vos založili společnost Broaster ve městě Beloit v americkém Wisconsinu. Na americkém kontinentu firma aktuálně provozuje více než 10 tisíc restaurací rychlého občerstvení této značky. Před několika lety zamířila firma i do Evropy, kde je aktuálně v provozu 6 poboček a všechny se nachází v Polsku. 

V Česku nyní společnost hledá partnera, který ji bude zastupovat. Úkolem výhradního zástupce bude vybudovat síť restaurací pod značkou Broaster Chicken v rámci České republiky. K tomu získá kompletní podporu ze strany poskytovatele licence, uvedl už dříve Atilla Sadik, který franšízový koncept Broaster Chicken zastupuje v zemích střední a východní Evropy. Vidíme v českém trhu potenciál na otevření až 150 provozoven, říká Sadik. Ten upozornil, že náklady na vybudování značky Broaster Chicken je pětkrát levnější než u konkurentů.

Church’s Chicken – Texas Chicken

Church’s Chicken je druhý největší řetězec kuřecího rychlého občerstvení na světě.V nabídce má tradiční kořeněné kuřecí pokrmy a další speciality jižanský států USA. Firma vznikla roku 1952 v San Antoniu. Založil ji George W. Church, který měl za sebou 20 let působení v drůbežím průmyslu a viděl v konceptu kuřecího fast-foodu budoucnost. Tehdy se totiž v USA takto prodávaly jen párky v rohlíku a zmrzliny. V roce 1964 pak společnost rozjela franšízový program, který s některými obměnami funguje dodnes. Na konci roku 2008 působil Church’s Chicken v 33 státech USA a dalších 21 zemích světa a celkově má v provozu pobočky v 1700 různých městech.

Kdo by se chtěl fast-food Church’s Chicken v našem regionu otevřít, musí počítat s teritoriálním poplatkem ve výši 12,5 tisíce amerických dolarů (zhruba 252 000 Kč) a franšízovým poplatkem v hodnotě dalších 30 tisíc dolarů (přibližně 605 100 Kč). Domovská firma si pak následně ještě strhává 10 % z hrubých příjmů pobočky. Licenci pak podnikatel získává na 20 let. Pokud byste se však rozhodli tuto franšízu otevřít, musíte též počítat s náklady na postavení a vybavení restaurace. Franšíza uvádí, že tyto náklady minimálně činí 200 000 dolarů (asi 4 miliony korun), mohou však klidně dosáhnout až jednoho milionu dolarů (přes 20 milionů korun).

 

Start: Začněte podnikat s Podnikatel.cz

Pretzel Maker

Komu se nezamlouvají smažená kuřata, může místo nich zvolit preclíky. Do Česka chce totiž také vstoupit franšíza Pretzel Maker. Už podle názvu je zřejmé, že nabízí čerstvě připravené a upečené křupavé preclíky, preclíkové jednohubky, preclíkové hotdogy a další pochoutky, které se prodávají ještě horké. Nedílnou součást nabídky tvoří ovocné džusy a chlazené nápoje. Pretzel Maker byl založen v roce 1991, kdy firma začala prodávat svůj měkký preclík, který se brzy stal mezi zákazníky hitem. Franšíza se začala rychle rozrůstat a nyní se Pretzel Maker nachází v 360 místech po celém světě.

Vstupní franšízový poplatek činí u fast-foodu Pretzel Maker 25 tisíc dolarů (přes půl milionu korun). Z tržeb si pak firma bere 9 %. Celkové náklady na zřízení jedné pobočky se podle samotné franšízy pohybují v rozmezí 160 až 254 tisíců dolarů (od 3,2 milionu do 5,1 milionu korun).

Čtěte také: Známe jména 16 amerických franšíz, které letos míří na český trh

Great American Cookies

Vznik firmy Great American Cookies se datuje do roku 1977, kdy ji založili Michael Coles a Arthur Karp. Společnost začala na základě starého rodinného receptu, který Karpovi dala jeho babička, vyrábět čokoládové sušenky. Na bázi franšízy pak firma funguje od roku 1985. Aktuálně má Great American Cookies skoro 300 obchodů. Když Michaels Coles v roce 1998 firmu prodal, dostal za ni přes 100 milionů dolarů (přes 2 miliardy korun).

Vstupní franšízový poplatek dělá, stejně jako u Pretzel Makeru, 25 tisíc dolarů. Franšíze se pak odvádí 8 % z příjmů. Celkové náklady na založení jedné pobočky firma odhaduje na 167 tisíc až 297 tisíc dolarů, tedy na 3,4 milionu až 6 milionů korun,

Marketing Meeting AI a tvorba obsahu

Dairy Queen

V Česku plánuje otevřít pobočku také americká fast foodová legenda Dairy Queen, kterou vlastní miliardář Warren Buffet. Fast-food nabízí originální nealkoholické a mléčné koktejly, smoothies a kompletní sortiment rychlého občerstvení. První restaurace Dairy Queen byla otevřena v roce 1940 a svým stářím se tak franšíza řadí mezi matadory odvětví. V současnosti se Dairy Queen nachází v 19 zemích světa, kde má otevřeno přes 6000 poboček.

Konkrétní náklady na založení pobočky firma nezveřejňuje. Licenční poplatek se nicméně skládá z několika částí. První z nich tvoří tzv. místní poplatek, který dá podnikateli právo na užívání značky. Výše poplatku se odvíjí od konkrétní země a potenciálu podnikatele. Dalším poplatkem je obchodní poplatek, který se platí za každou otevřenou pobočku. Stejně jako u ostatních franšíz se též hradí určité procento z tržeb.

Autor článku

Daniel je zástupce šéfredaktora Podnikatel.cz a jako ekonom se věnuje oblasti byznysu a také ekonomice. 

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).