Když vidím někde sleva 40 % a více, okamžitě mizím nebo si dávám pozor, kde je nabízí a vyhýbám se nákupu u takového obchodníka. Myslím si totiž jedno. To že někdo dává slevu i 70 % a více a ještě vydělá, tak je to v mnoha případech o tom, že koupil hodně lacino a před slevami okrádal nás všechny, protože nastavil cenu tak vysoko. Všichni nadáváme že se zdražuje, vše je drahé - no ale v mnoha případech proto že se obchodníci nekřesťansky obohacují na přemrštěných cenách. Když jsou lidi blbí a dají za to prachy...Ale ta spirála zdražování nastala hodně dříve, než začaly zdražovat energie atd. Začala např. u předražených volání mobilních operátorů nebo prodejních cen mobilů, jejichž výrobní cena byla podstatně nižší než kolik si za ni účtovali rádoby prodejci. Dalším příkladem je spotřební elektronika atd. Prachy prachy prachy za jakoukoliv cenu od kohokoliv, a´t si můžu koupit něco co frčí. Že je předražené? Nevadí, Oškubu podobně někoho tím že prodám za draho, co jsem jinde levně koupil. No jo tržní hospodářství má část základu od slova "trhat". A když se jednou tato spirála roztočila, zastaví jí jen jedno. Lidi nebudou mít prachy. Buď o ně přišli na předražených nákupech, nebo jim je vzali exoši, nebo jim ubrali v zaměstnání, nebo o zaměstnání přišli. A takových bude čím dál více. Sami na sebe jsme si upletli bič. Zdražování nafty, elektřiny atd. je jen jednou příčinou. To že se nedíváme kdo se nestydí vypisovat vysoké slevy a chodíme k němu nakupovat, je naše věc. Ale ať pak nenadáváme, že se všude zdražuje. Každý hold potřebuje prachy, aby si koupil něco předraženého někde jinde.
Dobrý den Pane Skret.
Jde vidět, že o byznysu moc nevíte! Víte levně nakoupit a draho prodat již dnes ani skoro nejde. A jednoduše řečeno obchodník musí do svých nákladů započítat třeba ještě neprodané kusy, skladování (u potravin je to astonomické číslo) a také náklady na marketing, které by se měli vrátit, ale v praxi to většinou ne vždy tak funguje. A nyní budu reagovat na tzv. předražené volání. Víte všichni vidíte jen marži, ale mezi marží a čistým ziskem je rozdíl. Operátoři musí neustále budovat nové sítě, ty staré inovovat atd. Pokud chcete ušetřit kupte si tarif. Tam je cena hovoru 2,50/min. Pak jsou nadále mobilní telefony. Jejich výrobce má na nic marži kolem 15-20% (všichni kromě appelu) a prodejce 6-8% tak o jaké závratné marži mluvíte? A tady opět platí fakt, že mezi marží a čístým ziskem je rozdíl. Musíte ještě započítat náklady na vědce ve vývoji, testery atd.