5 originálních valentýnských kampaní, které se nesvezly na tradiční vlně kýče

14. 2. 2020
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek
Den svatého Valentýna je považován za oslavu lásky a všude jsou červená srdíčka. Společnostem se však někdy vyplatí odlišit se a přijít s něčím jiným.

Inspirujte se přehlídkou valentýnských kampaní, které zaujaly svou kreativitou a neotřelostí. 

Co se dozvíte v článku
  1. 1. Brambůrková kytice
  2. 2. Sleva pro nezadané
  3. 3. Vepřové srdce
  4. 4. Happy Meal pro dospělé
  5. 5. Zploďte dítě a získejte postýlku zdarma

1. Brambůrková kytice

V Kanadě se v roce 2016 daly sehnat unikátní kytice vyrobené z plastových stonků a květů v podobě pečlivě svázaných brambůrek značky Doritos. Šlo o podporu kečupových chipsů a agentura mající kampaň na starosti se společně se značkou touto květinou snažila pokrýt dárky pro muže. Věděli jsme, že se Ketchup Doritos objeví těsně před Valentýnem a viděli jsme v tom příležitost. Uvědomujeme si, že existuje spousta dárků pro ženy a že právě pro ženy je opravdu těžké najít skvělé dárky pro muže, a na to jsou tu kytice Doritos Ketchup, dodává v článku Matthew Webster, marketingový manažer společnosti PepsiCo.

Tyto kytice společnost rozdávala zdarma na svých webových stránkách s tím, že člověk mohl obdarovat svého blízkého. Na koho se nedostalo, ten mohl využít návodu na příslušné mikrostránce a vyrobit si kytici sám. Ke každé kytici byla přibalena také taška chipsů. Doritos kytice rozeslalo médiím a také celebritám, aby se kolem nich vyvolal další rozruch. Součástí kampaně byla také propagace na webových stránkách, sociálních sítích a také pomocí videopříspěvků. Tvůrci také spoléhali na to, že lidé budou kytice sami sdílet a ukazovat ostatním, což se potvrdilo. Značka navíc tuto kampaň mohla obměňovat i v dalších letech.


Doritos kytice

2. Sleva pro nezadané

Nízkonákladová letecká společnost Ryanair se ve své valentýnské kampani nazvané Escape Nonsense (Unikněte nesmyslům) nezaměřila na zamilované dvojice, jak by se nabízelo, ale na nezadané. Těm byla do 12. února 2019 určena nabídka na zvýhodněné lety ze Španělska do dvou set evropských destinací, a to s odlety mezi únorem a dubnem. Součástí akce byla videoreklama s mladým mužem, který se po znechucení z Valentýna vydává na výlet do Amsterdamu. Letecká společnost ke kampani říká, že všichni rádi zkoumají nová místa a byla by škoda zůstat doma jen proto, že člověk zrovna nemá partnera.

3. Vepřové srdce

Vloni přišel s netradiční a odvážnou kampaní obchodní řetězec Kaufland. Jednalo se o antivalentýnskou kampaň, které vévodila fotografie reálného vepřového srdce doplněného o oči. Toto vepřové srdce bylo v akci a na plakátech bylo doplněno nejrůznějšími texty, které najdete ve fotogalerii.

Sázka na opravdové vepřové srdce Kauflandu však příliš nevyšla a objevila se spousta komentářů a také článků nejen na bulvárních webech. Zatímco někteří se této kampani zasmáli, jiní se naopak cítili pobouřeně a grafiku považovali za nevkusnou a nechutnou. Jak píší na sesterském webu Vitalia.cz, Kaufland na reakci rozzlobeného zákazníka, kterému se antikampaň nelíbí, na svém Facebooku napsal: Dobrý den, letos na Valentýna bychom rádi podpořili i ty, kteří mají Valentýna plné zuby, považují jej za nesmyslný svátek. Kromě standardního sortimentu máme letos na Valentýna v nabídce také vepřové srdce. Naše vepřové srdce je ale tvrďák, nepotrpí si na žádné zamilované vrkání a letos nám tak trošku řádí na našem webu, Facebooku i dalších kanálech. Mrzí nás, že jsme se Vám touto kampaní netrefili do vkusu, snad se nám to podaří příště.

4. Happy Meal pro dospělé

Izraelská pobočka agentury Leo Burnett si připravila specialitku pro dospělé návštěvníky Burger Kingu v Tel Avivu. Myšlenka vychází z populárního Kids Mealu, tedy krabičky s jídlem a hračkou určené pro nejmenší. Jejím pravým opakem je Adult Meal pro dospělé obsahující dva hamburgery, dvoje hranolky, dvě piva a romantickou hračku pro dospělé v podobě buď spací masky, prachovky peří, nebo masážního stroje na pokožku hlavy. Tento produkt bylo možné koupit od 18 let a byl dostupný pouze 14. února od 18. hodiny ve vybraných prodejnách.

Tato kampaň byla opravdu úspěšná a výrazně překonala hranice své země, a to navíc s ohledem na to, že se jednalo pouze o jednorázovou akci. Podle videa Adforum se informace o kampani objevila na hlavních stránkách ve více než padesáti zemích, dosáhla přes 600 milionů mediálních zmínek a ve Spojených státech amerických se stala trendem číslo jedna ve vyhledávání na Google. Tržby ve zmíněné době se zvýšily o 60 procent a za čtyři hodiny byly všechny Adult Meal vyprodány. 

Marketing Meeting AI a tvorba obsahu

5. Zploďte dítě a získejte postýlku zdarma

Populární švédský výrobce nábytku IKEA přišel v Austrálii s vtipnou akcí. Rodičům dítěte narozeného přesně 9 měsíců od 14. února, tedy 14. listopadu poskytnou postýlku zdarma. Stačí, aby si uchovali propagační kupón a donesli jej na listopadovou rozdávací akci společně s důkazem o početí dítěte v podobě rodného listu. Platí zde pravidlo pouze jedné postýlky na rodinu. Na kuponu kromě přání krásného Valentýna najdou lidé informace o tom, že limit je jedna dětská postýlka na dítě a že její dodávka není zahrnuta. 


Valentýnský kupon na postýlku zdarma

O několik let později IKEA ve Švédsku zase nabídla slevu na postýlku těhotným matkám také netradičním způsobem. O svém těhotenství se ženy mohly přesvědčit vyčůráním přímo na kupon, který obsahoval testovací proužek používající se v těhotenských testech. Ten se spoléhá na protilátky vázající se na těhotenský hormon hCG, což má za následek změnu barvy. Pro rozšíření této techniky a její přizpůsobení fyzickému formátu tištěné reklamy použilo Mercene Labs své zkušenosti s vývojem povrchově aktivních materiálů pro mikrofluidiku a lékařskou diagnostiku, popisují v článku zástupci reklamní agentury Åkestam Holst.

Autor článku

Jana je redaktorkou Podnikatel.cz a její hlavní specializací je marketing, zajímá se také o firemní finance. Pravidelně hledá a píše nové příběhy podnikatelů.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).