Za nejvýznamnějšího trendsettera v oblasti vánočních kampaní je dlouhodobě považován britský řetězec John Lewis. Nutno podotknout, že po zásluze. Ačkoliv se sdělení kampaně každoročně liší, povšiml jsem si několika drobností, které se každým rokem opakují. Např. hlavní reklamní spoty nemají premiéru v prime time největší televizní stanice. Startují na sociálních sítích, což jejich virální potenciál pouze podtrhuje. Dvakrát. Tučně.
1. Načančejte svůj profil do slavnostního hávu
Profilový obrázek se štěnětem francouzského buldočka nešikovně zamotaného do vánočního osvětlení nemusí být na sociálních sítích žádná hanba. Pokud ale prodáváte oblečení nebo on-line kurzy podvojného účetnictví, položte si otázku, jak tato kreativa souvisí s předmětem vašeho podnikání. Jaký cíl sledujete změnou profilového obrázku? Dokáže takovou slaďárnu vaše publikum ještě unést? Kreativitě se meze nekladou, jen se ujistěte, že je obrázek v souladu s hlavním sdělením kampaně.
2. Nepřestávejte se zákazníky komunikovat během svátků
Udržet se zákazníky dialog i během vánočních svátků může být sice velice vyčerpávající, na druhou stranu to může být klíčový okamžik celé kampaně. Zákazníci kvitují, když se značky chovají jako jejich přátelé. A kámoš by přece vytáhl telefon pod lavicí i na půlnoční mši, aby vám odpověděl. Nepokazte si svou kampaň v cílové rovince.
3. Vdechněte kampaním lidskou tvář
Vánoce jsou skvělou příležitostí pro sdílení emocionálních apelů i pro značky, které se jinak opírají o výlučně formální komunikaci. Zavzpomínejte a popřemýšlejte nad svými osobními zkušenostmi a zážitky z vánočního období a sdílejte je. Buďte sentimentální. Buďte sví.
4. Pohrajte si s příspěvky
Obecně skvělá věc na sociálních sítích je, že se neustále objevuje něco nového, co můžete vyzkoušet. Pohrajte si nejen s obsahem příspěvků, ale i jejich formou. Vzhledem k tomu, že se dá během vánočních kampaní předpokládat zvýšená frekvence příspěvků a občas bude potřeba stejné sdělení komunikovat odlišným způsobem, nabízí toto období fantastický prostor pro experimentování s různými druhy formátů. Vyzkoušejte carousel, 360° fotku, živé vysílání nebo třeba ankety a výzvy k otázkám ve Stories.
5. Nadělte své kampani speciální #hashtag
Ale ne tak ledajaký. Zapomeňte na to, že by hashtag #VanoceSMojiZnackou někdy mohl fungovat. Chce to nalézt hashtag, který bude dost obecný na to, aby z něj nepáchl komerční podtext, a zároveň dost unikátní na to, abyste jej dokázali ovládnout a zákazníci vás pod ním dokázali identifikovat.