A co třeba když se dostanete do eshopu z nějakého agregátoru a místo údaje o výrobku na vás vyskočí reklama na úplně něco jiného. Nebo nezastavitelně rotující obrázky, které si nestihnete prohlédnout. Nebo obrázek výrobku v rozlišení 160x160 pixelů. Nebo "výrobek a jeho parametry se mohou kdykoli změnit". Nebo "výrobek skladem" a při telefonické objednávce zjistíte, že to není pravda. Nebo stále otravně vyskakující "potřebujete poradit". Nebo otravný widget "doporučeno zákazníky" který zakrývá užitečný text a nelze se ho zbavit. Nebo eshop s hlášením "váš prohlížeč není podporován". Nebo eshop který pronajímá prostor na stánkách k prodeji inzerce. Nebo pro dokončení nákupu musíte souhlasit se zasíláním reklamy. Nebo povinná registrace s ultrasilným heslem. Anebo nelze nakoupit bez zadání mailové adresy (v případě že musíte souhlasit se zasíláním reklamního sajrajtu)...
Na tom nevidím nic špatného a vidím v tom jen klady jak z pohledu zákazníka, tak obchodníka.
Nepamatuji, že bych se na tyhle neaktuální produktové stránky doklikal někdy v nějakém eshopu, vždy mě tam přivedl Google. Pro eshop je to někdo, kdo hledal starší výrobek a dozvěděl se, že už ho nekoupí, může si najít aktuální. Stejně tak já jsem se dozvěděl, že danou věc už asi nemá ani cenu dál moc hledat, nebo jsem to ani nechtěl koupit, ale zajímaly mě specifikace výrobku, který už stáhl ze svých stránek i výrobce.