5 tipů, jak (a proč) se pustit bez bázně a hany do rekonstrukce obchodu

7. 3. 2017
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: Different.cz, podle licence: Rights Managed
Když jsme otevírali první obchod v roce 2008, vše jsme dělali svépomocí. Jenže doba se mění a já si asi před 5 lety řekl, že už hlavně nikdy nebudu sám malovat.

Jako náš nejsrdcovější obchod Different.cz jsme vždy brali ten v Plzni v ulici Roosveltova 9. Je takovým ztělesněním našich představ, jak bychom se chtěli v obchodě cítit. Možná jsou ty představy mylné a průzkumy by ukázaly, že to má být jinak, ale my prostě stále většinu věcí děláme pocitově, srdcem. Jasně, zní to jako klišé, ale já věřím, že v ČR je obrovské množství příležitostí v tom, že budete dělat běžné věci, jen prostě s úsměvem a rádi.

Když jsme otevírali první obchod v roce 2008, tak jsme při vysoké po přednáškách chodili malovat stěny, prodejní pult nám vyráběl kamarád, co má nábytkářskou firmu, na podlaze byl zátěžový koberec, protože byl levný. Věšáky vyráběl můj táta, protože to stačilo. Jenže doba se mění a já si asi před 5 lety řekl, že už hlavně nikdy nebudu sám malovat.

Tip 1: Každý by měl dělat to, co umí

Když jsem já maloval, tak se vždy vše loupalo, opadávalo a lepilo na váleček. Oblečení bylo na vyhození, štětky, kyblíky, mřížky a válečky stály tisíce a pak už byly k ničemu, barvy jsme spotřebovali trojnásobek než profesionální malíři a bílé kousky hmoty jsem vykašlával ještě týden.

Dříve jsme se při každé rekonstrukci snažili šetřit, něco si udělat sami, něco udělat jen tak napůl. Ale vždy se nám to vrátilo jako bumerang přímo do obličeje. A tak se teď vždy snažíme vše dělat „od podlahy“ a pořádně. Ono je to častokrát v poměru k době, jak dlouho to vydrží, mnohem levnější.

Žena si rekonstrukci obchodu naplánovala na termín mého pobytu v Thajsku. A tak to pro mě samozřejmě bylo výhodné. Pro ni trochu nevýhodné.

Tip 2: Naplánujte rekonstrukci, když jste mimo republiku

Tip 3: Neukazujte Tip 2 své ženě

Žena dostala během příprav rekonstrukce nápad, že bychom kabinky mohli přesunout do bývalého skladu, a tak mohla stavba těch nových probíhat a přitom nebylo nutné mít zavřeno. Vše se vlastně prozatím odehrávalo za zavřenými dveřmi.

Celou rekonstrukci jsme zadali stavební firmě a designérské práce jsme si sice vymysleli my, ale řešili je s profesionálním designérským studiem z Plzně.

Rekonstrukce komerčních prostor mám rád, protože se u nich můžeme odvázat více než doma. Navíc my jsme „different“, a tak ujeté věci k nám tak trochu patří.

Na týden jsme zavřeli a začal podobný proces jako v pořadu „Jak se staví sen“, kdy se vše za den vybourá a pak se všichni snaží stihnout daný termín. Dva dny před koncem to vypadá, že není šance. A ještě v pondělí ráno před otevíračkou (v 10:00) se dodělávají vypínače a osvětlení výloh.

Tip 4: Svěřte se do rukou profesionálů

Protože jen s dobrým plánováním a profesionálním přístupem to můžete stihnout a zvládnout.

Cíle každé rekonstrukce jsou jasné: Citlivě (abyste se neodcizili stávajícím zákazníkům) zlepšit jejich pocit, který v obchodě mají. Komerční prostory se opotřebovávají mnohem rychleji, a tak je nutné umatlané stěny po roce fungování hodit zase trochu do gala.

Navíc každou rekonstrukcí dáte zákazníkům jasný signál, že na ně nekašlete a že se snažíte, aby se u vás cítili opravdu dobře.

Rekonstrukce stojí statisíce, ale jestli to myslíte se svým podnikáním vážně, jsou investice prostě nutné z několika důvodů:

  • Bude to nový impuls pro vaše zaměstnance.
  • Přilákáte možná nové zákazníky. Možná ne, ale kdo to nezkusí…
  • Těm stávajícím ukážete, že chcete, aby se u vás cítili skvěle.
  • Obě tyhle skupiny u vás snad více utratí.

Tip 5: Nepřemýšlejte. Začněte

Seriál: Komentáře
ikonka

Zajímá vás toto téma? Chcete se o něm dozvědět víc?

Objednejte si upozornění na nově vydané články do vašeho mailu. Žádný článek vám tak neuteče.

Autor článku

Milan Polák vlastní módní portál Different.cz a několik dalších projektů. Od svých 17 let se věnoval modelingu a pohyboval v módním byznysu. Kromě e-shopu píše i módní blog.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).