Práce s Instagramem je dlouhodobá a vyžaduje aktivní a inovativní přístup. Na druhou stranu, pokud rádi fotografujete nebo máte ve firmě někoho, kdo má k vizuálnímu obsahu blízko, využijte toho a pusťte se do Instagramu ještě dnes. Budete se divit, ale může to vaší značce přinést velké věci.
Čtěte také: Proč by vaše firma měla používat Instagram? Čtěte názory lidí z praxe
Instagram už nějaký ten pátek funguje
Instagram rozhodně není nová sociální síť. Vznikla již v roce 2010 jako ryze mobilní aplikace pro iOS telefony. Postupně se rozšířila i do Android a Windows telefonů. Instagram je volně dostupná aplikace a slouží k pořizování a sdílení fotografií, které můžete upravovat pomocí filtrů a nástrojů pro úpravu fotek. Je to vlastně takové “all-in-one” udělátko pro všechny, kteří rádi něco vyfotí a chtějí se s tím pochlubit ostatním.
V červnu 2013 navíc Instagram spustil možnost nahrávat videa, která si můžete rovněž poměrně jednoduše natočit mobilem a upravit pomocí jednoduchých barevných filtrů.
V prosinci dosáhla aplikace 600 milionů uživatelů a celkově se dá říct, že je Instagram na poli sociálních sítí nejaktivnějším médiem pro sdílení vizuálního obsahu. Díky tomu se Instagram stal druhou nejoblíbenější sociální sítí na světě a jeho popularita každým dnem stoupá.
Velká spousta značek zejména z oblasti retailu se připojila na Instagram a ohromují uživatele promyšleným vizuálním obsahem. Pro značky, které se zaměřují na oblečení, média a design, je Instagram naprosto přirozeným prostředím pro sebeprezentaci.
Stejně jako je specifický Twitter nebo Facebook, tak i Instagram má svá pravidla. Rozhodně byste k němu neměli přistupovat jako k Facebooku a trvat si na tom, že je to vlastně to samé. Není!
Pokud nejste ochotni to akceptovat a otevřít si hlavu pro pochopení Instagramu, pak bych nedoporučovala se do sítě pouštět, protože to bude ztracený čas.
Čtěte také: Otestoval jsem využití Instagramu v marketingu. Přečtěte si, jak jsem dopadl
Jak správně přistupovat k Instagramu
1. Používejte obrázky k vyprávění příběhu. Necpěte vaši značku za každou cenu všude
Uživatele Instagramu nezajímá produkt nebo služba jako taková, ale to, co mu přinese do života, jak mu ten život zlepší a zpříjemní. Tohle není produktový katalog! Tohle je sociální síť, a proto byste k tomu tak měli přistupovat.
Skvělým příkladem je síť kadeřnictví Drybar, která dělá Instagram velice dobře. Jejich fotky především ukazují skvělou práci, spokojené zákaznice a cvrkot v zákulisí. Občas se mezi fotkami objeví i produkty, ale ty jsou podané takovým způsobem, že to do celkového konceptu Instagramu Drybar perfektně zapadá.
Čím víc se snažíte prodat, tím máte menší šanci prodat. Soustřeďte se raději na vaše zákazníky.
2. Strategie pro Instagram není jen zbytečný marketingový pojem
Nesdílejte fotky na Instagram jen proto, abyste tam “něco dali”. Buďte si 100% jistí, že každou fotku nebo video sdílíte z nějakého důvodu. Nebojte se lidem ukázat, že ve vaší firmě máte smysl pro humor a je s vámi zábava. Mějte stále na paměti, že není důležité, jaký typ příspěvku zveřejníte, ale jaký je důvod, proč ho vůbec zveřejňujete. Pokud vás napadá důvod: Ukážu lidem, co si u mě můžou koupit
, pak je něco špatně.
3. Vyvarujte se příliš častému sdílení obsahu
Není nutné sdílet na Instagramu několik fotek denně. Zapamatujte si, že zde vítězí kvalita nad kvantitou. V začátcích nebudete 100% vědět, kolik fotek máte sdílet. To se dozvíte až podle “návyků” vašich fanoušků postupným testováním obsahu.
Na Facebooku jste možná zvyklí sdílet několik příspěvků za den a vaši fanoušci to nějak přechroupou. Na Instagramu by se vám to mohlo pěkně vymstít hromadným odebíráním fanoušků, kteří se k vám jen tak nevrátí.
4. Vyberte vhodné uživatelské jméno
Vždycky je lepší, abyste měli na všech sociálních sítích stejné uživatelské jméno pro snadnější identifikaci ze strany lidí. Na Instagramu můžete použít až 30 znaků pro uživatelské jméno bez diakritiky. Instagram nerozlišuje malá a velká písmena, takže nevymýšlejte složité kombinace. Můžete použít také speciální znaky, tečku nebo podtržítko.
Uživatelské jméno si můžete kdykoliv změnit, ale neměli byste to dělat moc často, abyste své fanoušky zbytečně nemátli.
5. Používejte hashtagy. Avšak ty správné
Někdo je zná z Twitteru, někdo o nich slyší poprvé. Hashtagy neboli klíčová slova pomáhají uživatelům na Instagramu hledat obsah podle toho, co je zajímá. A nemusí jít nutně jen o podstatná jména jako např. #kava #podprsenka #nakupovani.
Hashtagy můžete použít k nalezení komunit žijících např. v konkrétních městských částech (#holesovicenow #stodolni #ceskalipa), k nalezení lidí na různých eventech (#colorsofostrava, #wordcamppraha, #veteraninaplazi) nebo k nalezení lidí podle jejich zájmů (#dnesctu, #vencime, #hubnemedoplavek).
Sami můžete vytvářet své vlastní hashtagy, které mohou být libovolně dlouhé a mohou obsahovat i emojis (smajlíky). Nebojte se být kreativní a vyzývat vaše fanoušky k používání vašich vlastních hashtagů. Musíte však fanouškům říct, co pod takovými hashtagy mají sdílet a dát jim také pádný důvod, proč by to měli udělat.