Platba kartou pravděpodobně bude podléhat EET, platba převodem ne. Podobně bude podléhat EET třeba platba bitcoiny nebo některými dalšími metodami. E-shop tedy bude muset rozlišit, která metoda se použije (což např. u platebních služeb jako GoPay bude vyžadovat náležitou implementaci na straně e-shopového softwaru) a podle toho odeslat nebo neodeslat data do EET a vystavit/nevystavit účtenku.
Ono nastavit architekturu kdy vůbec co EET posílat a kdy čím vystavovat účtenky, nebude asi úplně snadné, hlavně, když je zvykem, že stát řekne, jak to chce "týden" před platností a ideálně o Vánočních svátcích... :) Teprve až tohle bude jasné, jde vůbec zjistit, co nás bude příprava na EET stát (a jak dlouho bude trvat) - a že pokud si nevystačí účetní programy a bude se to muset "učit" e-shop, tak to se nákladově pohybujeme někde jinde, než u 200 Kč za internetové připojení v mobilu...
On je rozdíl také v tom, jak tou kartou platí. Pokud na pobočce, pak to je platba kartou a EET podléhá. Pokud ale skrze platební bránu, tak se to komplikuje. Nedávno jsem si to ověřoval a při platbě kartou jsem cosi jako účtenku dostal. Ale vystavoval ji provozovatel brány, americká firma.
Pro českou firmu by to tedy mělo fungovat spíše jako dobírka: prostě zaregistrují tržbu ve chvíli, kdy mě přesměrovávají na platební bránu. A pokud nedostanou od brány informaci o realizaci platby do hodiny, tak zase automaticky stornovat.
Nebo je to díky skutečnosti, že provozovatel sám od zákazníka žádné peníze nedostává, ještě úplně jinak? Nemá náhodou tu evidenci registrovat platební brána?
S tou platební bránou bych to neviděl tak jednoznačně. Technicky vzato funguje stejně jako ten fyzický platební terminál - obchodník zákazníka spojí se svojí bankou a banka dá obchodníkovi echo že proběhla platba. Na druhou stranu, co znamená "prostřednictvím podnikatele"? Platební terminál je majetek banky/pošty, který obchodníkovi nepatří, má ho pouze vypůjčený.