Nakup na internetu považují Češi za běžnou součást života. Na internetové utrácení spoléhá 94 procent online zákazníků.
Češi si chytře všimli, jak je nakupování přes internet výhodné. Nejen že si při vybírání užívají nerušeného pohodlí, ale jsou si vědomi toho, že se zajímavými cenami v e-shopech zároveň ušetří,
říká Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.
Psali jsme: Plánujete založit e-shop? Přinášíme 10 častých chyb, na které si dejte pozor
I přesto jsou lidé při nakupování v e-shopech obezřetní. Jak ukázal průzkum společnosti Shoptet, kterého se zúčastnilo na 950 respondentů, spolehlivost internetových obchodů si ověřuje 78 % dotazovaných. Stačí malá pochybnost a zákazník považuje e-shop za podvodný.
Ohlídejte si následující:
1 Chybí identifikační údaje provozovatele
Myslete na to, že na vašem e-shopu musí být dohledatelné údaje o vaší osobě, tedy o provozovateli. Pokud se tak neděje, nejen že porušujete zákon, zákazník většinou takový e-shop opouští.
2. Platba pouze předem
E-shop, který neumožňuje vícero možností platby, je také okamžitě zařazen mezi nespolehlivé, popřípadě podvodné. Zákazníci jsou upozorňováni na běžnou praxi, kterou připomíná vedoucí právního oddělení spotřebitelské organizace dTest Lukáš Zelený: Zákazník, který pošle platbu předem na účet, se často slibovaného výrobku vůbec nedočká a internetová stránka za nějaký čas zmizí z povrchu zemského.
Čtěte také: 5 tipů, jak komunikovat v e-shopu, abyste nepřišli o zákazníky
Autor článku se s podobnou praxí setkal, kdy si rodiče koupili přes internet ledničku. Nákup zboží předem jim umožňoval uplatnit nemalou slevu, proto ji využili. Zboží se však nedočkali a e-shop zmizel z povrchu internetového. Následovalo trestní oznámení. Po 5 měsících není věc vyřešena ani odložena.
3. Neuvedení informace, kde uplatnit reklamaci
Pokud není provozovatelem e-shopu uvedena informace, kam se může zákazník obrátit v případě, že chce produkt reklamovat, dochází opět k porušení zákonu o ochraně spotřebitele. Na takový e-shop mohou spotřebitelé upozornit Českou obchodní inspekci, která může obchodníkovi uložit pokutu až do výše
uvádí Lukáš Zelený.
3 000 000 Kč,
Mohlo by se hodit: Víme, jak správně splnit informační povinnost k #EET u e-shopů. Tady jsou 3 tipy
4. Časté chyby v textu
Pocit neserióznosti z e-shopu mohou vyvolat také časté chyby a překlepy nebo nekvalitně přeložené texty. Zákazník je většinou upozorňován, aby právě při strojově přeloženém popisku zbystřil.
5. Příliš nízká cena značkového zboží bez vysvětlení
Prodáváte-li v e-shopu značkové zboží za příliš nízké ceny, vysvětlete důvod, proč tomu tak je. Nízká cena za kvalitu v lidech evokuje spíše, že jde o padělek. Jak upozorňuje Lukáš zelený, prodej padělků by pak měl zákazník hlásit České obchodní inspekci.
Recenze
Vzhledem k tomu, že dají zákazníci ve velké míře na recenze, pročítejte si je a mějte přehled o tom, co lidé píší. Případné komplikace a nespokojenosti řešte. není nic horšího, než když vám v recenzích visí názor o tom, jak špatné služby poskytujete.
Více se dočtete v článku: Už dvě negativní recenze odvádí zákazníky. Jednejte proto okamžitě