spolehlivý zabiják je taky povinná registrace. zejména když se objeví až při objednávce. je zvláštní že se tento zlozvyk stále objevuje.
pak mně taky iritují všelijací hlídači, kteří formulář pro doručovací adresu zaplevelují balastními podmínkami. vaše křestní jméno musí mít víc než dvě písmena. v psč nesmí být mezera. kraj-region je povinný údaj. pokud se v DIČ napíše "cz" malými písmeny, hlídač to vyhodnotí jako chybu. k názvu firmy musí povinně být ještě jméno osoby. snad největší pitomci jsou tvůrci webu pro delimano - v prověřených případech, když se zadá správně psč, automaticky to špatně vyplní obec - když se obec opraví na správnou a doplní správné psč, automaticky to přepíše psč zase na blbě.
mam eshop, proto odepisuju, to s PSC je jednoduchy, treba 2% vsech nasich zakazniku nevi svoje PSC spravne :) nas hosting dovoluje zadat nevalidni adresu a pak to dopada tak ze ja musim hledat rucne adresu na mapach od googlu, abych opravil spravne PSC, jeste se mi nestalo, ze by zasilka dosla po moji oprave spatne. Lidi jsou proste... no lidi
nemám nic proti tomu, pokud validátor psč používá UURID (uir-adr), nebo doplňuje či doporučuje psč těm kdo ho neznají.
ovšem používat nějakou zbastlenou interní databázi, ve které jsou navíc chyby, a natvrdo neumožnit zadat jiný údaj, než si ožralý programátor usmyslel - a navíc kříženou databází, kde jedno políčko fixně opravuje druhé, a druhé stejně fixně opravuje zpátky to první - to je přecejen trochu jiná liga.
Dalsi zabavne moznosti, ktere temer s jistotou zpusobi, ze jdu nakupovat jinam jsou:
- kdyz formular se jmenem, adresou (etc.) usoudi, ze je neco vyplnene spatne, pro jistotu se z nej vsechny zadane udaje vymazou.
- vsechno funguje bez javascriptu (noscript), az na odeslani formulare. Po zapnuti javascriptu se z formulare vsechny zadane udaje smazou.
- eshop vyzaduje telefonni cislo, ale neakceptuje moje jedine cislo (VoIP - zacina jinou cislici, nez mobily).
Pěkné doplnění - nemám problém platit dopředu, pokud se jedná o eshop, který již nějakou chvíli funguje (či pokud jsem přes něj již objednával), ovšem má ochota dost ochladne, pokud se jedná "pouze" o možost platby na účet.
Možnost zaplacení přímo kartou tuhle nedůvěru většinou řeší.
Ad doprava - ano, také nemám vždy čas se náhánět se smluvním dopravcem (DHL...)
Tak dle bodu 2 jsou největší americké obchody s knihami či třeba Amazon skoro podvodníci, protože nezasílají na dobírku... Kdy už si lidi uvědomí, že dobírka je taky platba předem (nejdřív zaplatím přepravci a až pak dostanu balík) a že kupujícího nijak zásadně nechrání? Když podvodník chce, tak místo kilové krabice s mobilem pošle kilo mouky. Zaplatí sice nějakých 130 Kč navíc, ale to se u podvodu v řádu tisíc ztratí. Kvůli takovým článkům jako je tenhle lidi blbnou a trvají zbytečně na dobírce. Já naopak preferuji obchody, které na dobírku nezasílají, protože nemusím v ceně zboží platit škodu vzniklou e-shopu nepřevzatými zásilkami na dobírku.
Jinak, FYI, americké eshopy nabízejí především kartu (kterou američtí zákazníci používají především). Jak bych Vám to jen vysvětlil: no, prostě mi musíte věřit, že platba kartou je jiný druh platby, než platba předem.
Zrovna tak jako odložená platba, úvěr a hotově při převzetí na Uložence/Zásilkovně.
dobírku si ale málokdo volí proto, aby ho před něčím chránila. dobírku si volí zákazníci proto, že ho čeští dodavatelé vycvičili - že pokud se mu sejdou dvě objednávky a má jen jeden produkt, zboží na dobírku je odesíláno ihned, ale ten kdo zaplatil předem si hezky počká na nové naskladnění.
sice mně dobírka již několikráte uchránila od převzetí zboží, kde v bedně cinkaly střepy či kapal z ní obsah, obal byl hrubě poškozen, či celá zásilka zjevně neodpovídala očekávanému produktu, například mi poslali něco úplně jiného. kdybych zaplatil kartou předem, mohu sice zásilku odmítnout převzít, ale pak musím projít reklamačním procesem, žádat vrácení peněz (a věřit že je dostanu), a nebo čekat na výměnu a nové zboží (přičemž odesilatel vždy "čeká na posouzení" až mu ta kaše dojde zpátky, a pak teprve začne organizovat novou zásilku). takže dobírka v mnohých případech efektivně ochrání, není to ovšem její primární užitečnost.
Vzhledem k tomu že některé eshopy lžou o skladové dostupnosti a "skladem" u nich znamená "teprve mi kontejner se zbožím vyložili v německu z nákladní lodi" nebo u některých malých shopů když majitel onemocní, jediný zaměstnanec má dovolenou a expedice všech objednávek se o týden pozdrží, tak pokud jsem měl v plánu platit dobírkou tak je velice snadné si objednat u konkurence s normálními dodacími lhůtami.
Stejná situace je u shopů které nenabízí rozumnou možnost dopravy a skutečnost zda se doručení povede je spíš sázka do loterie, jeden shop u balíku na 10kg umožňoval přepravu pouze GLS, která nebyla schopna balík doručit...
Dobírka má vzhledem ke spolehlivosti některých českých shopů a přepravních služeb smysl, přestože osobně radši platím kartou online u vyzkoušených obchodů.
U nás zase většinou lžou zákazníci a nepřebírají objednané zboží. Potom ty náklady na vrácené zboží se rozpočítají těm slušným , kteří nelžou a zboží přeberou. Ideální by bylo, kdyby byla něco jako heuréka na nespolehlivé zákazníky. Aby ten slušný nedoplácel na podvodníky.....
Tohle jsem vyřešil velice jednoduše prostě při platbě předem poštovné zdarma a najednou dobírku nikdo nechtěl! A když už 1 ze sta objednal na dobírku tak to nepřevzal a zboží se vrátilo stačilo tedy každému kdo objednal na dobírku zavolat v moment odeslání a zákazníka prověřit hle 100% odebrané zboží, vratky 0...
Já měl zákazníky, kteří se i do telefonu dušovali, že v pohodě, ať tu dobírku pošlu, že si ji určitě vyzvednou. Po 14 dnech na poště nic, telefon neberou, pokud ano, maximálně výmluvy, že už to nechtějí, nemají peníze, nebo ať to pošlu znovu. To jsem udělal jen jednou, vrátilo se to znovu a pořád stejná písnička. Po prvním roce podnikání s e-shopem jsem zjistil, že zboží vožené na zakázku, které mi zůstalo skladem, smazalo celý roční zisk. Co s tím? Prodat pod cenou? Spálit na zahradě? Tak jsem dobírku zrušil, zákazníkům vysvětlil, že díky ní mají levnější zboží, protože nedoplácí na vyčůránky co nepřebírají zásilky a byl klid. Možná někdo odpadl, ale já nemusím řešit co se zbožím a dělat ze sebe blbečka. Pokud bude existovat něco jako institut ověřeného zákazníka, klidně ji pro ně zavedu znovu, do té doby si musí platit předem a ať poděkují těm vychytralým, klidně jim pošlu seznam i s adresama :-)
eshop
Je nákup limitován minimálním objemem?
Je možné osobní převzetí?
Je zpoplatněno?
Jsou ceny v prodejně identické s cenou na stránkách?
(Ideální by bylo uvádět ceny obě, protože u drobnějších nákupů a identické ceně, nebo při minimálním rozdílu zákazník dojede přímo na prodejnu, uvidí ještě něco dalšího a koupí to.)
Těžko se hledají, nebo jsou i nedohledatelné následující informace.
Je možné vyzvednutí a kontrola zboží možná v kamenné prodejně, která přinejmenším sortimentem odpovídá charakteru výrobku?
(Vyzvedávání televizoru v prodejně tabáku je sice možné, ale kolik zákazníků si jej skutečně vybere?)
Přímo v hlavičce, ať už na úvodní stránce, nebo u vyhledaného produktu musí být obsaženy základní informace, které většina skrývá jednou pod kontakty, jindy pod o nás, někdo v dopravě, další v obchodních podmínkách. Mnohdy jsou tyto informace podstatné pro to aby si zákazník řekl ano tento eshop je pro mne vhodný, rozesety snad po všech zmíněných možnostech. Před nástupem mobilních sítí bylo možné leccos odvodit z telefonního čísla. To nyní chybí. Je li osobní odběr situován do Horní-Dolní, je zapotřebí uvádět okres. Jméno nejbližších zastávek vlaku a autobusu je pro některé zákazníky důležitým stimulem.
Potencionální zákazník věnuje k získání těchto informací pouze desetiny vteřiny, pouze jde li na jeho straně o velmi vážný zájem spojený s vyšším finančním nákladem i minuty, popřípadě desítky minut. A mezi tím hledáním odchází většina z nich jinam!
Mám e-shop, a taky jsem přistoupila jen na platbu předem - protože zákazníci zboží nepřebrali, nebo si to rozmysleli. A mít ztrátu 90 Kč na jednom balíku není sranda (nehledě k tomu, že ceny za dopravu stále stoupají a já se snažím držet ceny stejné; k tomu mýtné a palivové příplatky; ceny za balicí materiál taky neúčtuji jako jinde). Pokud už klienta znám, dobírku povolím. Jinak sorry. I teď je praxe, že i když klientovi vystavím zálohovou fakturu s termínem splatnosti, tak ji není ani schopen uhradit včas - platební morálkaje tady stále bídná. Jelikož prodávám potraviny, tak nejsem ochotna čekat, až si někdo vzpomene na zaplacení. Buď zboží chce, anebo nechce. A jak už někdo uvedl, když budu svině, tak místo zboží na dobírku pošlu cokoliv neužitečného. A ti komu se to nelíbí, mohou zkusit mít e-shop a jsem zvědavá, jak budou reagovat, až se jim za měsíc nabalí několik nepřevzatých zásilek a dopravné na krku ve vlastní režii.