Tak dle bodu 2 jsou největší americké obchody s knihami či třeba Amazon skoro podvodníci, protože nezasílají na dobírku... Kdy už si lidi uvědomí, že dobírka je taky platba předem (nejdřív zaplatím přepravci a až pak dostanu balík) a že kupujícího nijak zásadně nechrání? Když podvodník chce, tak místo kilové krabice s mobilem pošle kilo mouky. Zaplatí sice nějakých 130 Kč navíc, ale to se u podvodu v řádu tisíc ztratí. Kvůli takovým článkům jako je tenhle lidi blbnou a trvají zbytečně na dobírce. Já naopak preferuji obchody, které na dobírku nezasílají, protože nemusím v ceně zboží platit škodu vzniklou e-shopu nepřevzatými zásilkami na dobírku.
Jinak, FYI, americké eshopy nabízejí především kartu (kterou američtí zákazníci používají především). Jak bych Vám to jen vysvětlil: no, prostě mi musíte věřit, že platba kartou je jiný druh platby, než platba předem.
Zrovna tak jako odložená platba, úvěr a hotově při převzetí na Uložence/Zásilkovně.
dobírku si ale málokdo volí proto, aby ho před něčím chránila. dobírku si volí zákazníci proto, že ho čeští dodavatelé vycvičili - že pokud se mu sejdou dvě objednávky a má jen jeden produkt, zboží na dobírku je odesíláno ihned, ale ten kdo zaplatil předem si hezky počká na nové naskladnění.
sice mně dobírka již několikráte uchránila od převzetí zboží, kde v bedně cinkaly střepy či kapal z ní obsah, obal byl hrubě poškozen, či celá zásilka zjevně neodpovídala očekávanému produktu, například mi poslali něco úplně jiného. kdybych zaplatil kartou předem, mohu sice zásilku odmítnout převzít, ale pak musím projít reklamačním procesem, žádat vrácení peněz (a věřit že je dostanu), a nebo čekat na výměnu a nové zboží (přičemž odesilatel vždy "čeká na posouzení" až mu ta kaše dojde zpátky, a pak teprve začne organizovat novou zásilku). takže dobírka v mnohých případech efektivně ochrání, není to ovšem její primární užitečnost.
Vzhledem k tomu že některé eshopy lžou o skladové dostupnosti a "skladem" u nich znamená "teprve mi kontejner se zbožím vyložili v německu z nákladní lodi" nebo u některých malých shopů když majitel onemocní, jediný zaměstnanec má dovolenou a expedice všech objednávek se o týden pozdrží, tak pokud jsem měl v plánu platit dobírkou tak je velice snadné si objednat u konkurence s normálními dodacími lhůtami.
Stejná situace je u shopů které nenabízí rozumnou možnost dopravy a skutečnost zda se doručení povede je spíš sázka do loterie, jeden shop u balíku na 10kg umožňoval přepravu pouze GLS, která nebyla schopna balík doručit...
Dobírka má vzhledem ke spolehlivosti některých českých shopů a přepravních služeb smysl, přestože osobně radši platím kartou online u vyzkoušených obchodů.
U nás zase většinou lžou zákazníci a nepřebírají objednané zboží. Potom ty náklady na vrácené zboží se rozpočítají těm slušným , kteří nelžou a zboží přeberou. Ideální by bylo, kdyby byla něco jako heuréka na nespolehlivé zákazníky. Aby ten slušný nedoplácel na podvodníky.....
Tohle jsem vyřešil velice jednoduše prostě při platbě předem poštovné zdarma a najednou dobírku nikdo nechtěl! A když už 1 ze sta objednal na dobírku tak to nepřevzal a zboží se vrátilo stačilo tedy každému kdo objednal na dobírku zavolat v moment odeslání a zákazníka prověřit hle 100% odebrané zboží, vratky 0...
Já měl zákazníky, kteří se i do telefonu dušovali, že v pohodě, ať tu dobírku pošlu, že si ji určitě vyzvednou. Po 14 dnech na poště nic, telefon neberou, pokud ano, maximálně výmluvy, že už to nechtějí, nemají peníze, nebo ať to pošlu znovu. To jsem udělal jen jednou, vrátilo se to znovu a pořád stejná písnička. Po prvním roce podnikání s e-shopem jsem zjistil, že zboží vožené na zakázku, které mi zůstalo skladem, smazalo celý roční zisk. Co s tím? Prodat pod cenou? Spálit na zahradě? Tak jsem dobírku zrušil, zákazníkům vysvětlil, že díky ní mají levnější zboží, protože nedoplácí na vyčůránky co nepřebírají zásilky a byl klid. Možná někdo odpadl, ale já nemusím řešit co se zbožím a dělat ze sebe blbečka. Pokud bude existovat něco jako institut ověřeného zákazníka, klidně ji pro ně zavedu znovu, do té doby si musí platit předem a ať poděkují těm vychytralým, klidně jim pošlu seznam i s adresama :-)