5 věcí, na které se zaměřte v létě v e-shopu, když klesá poptávka

15. 7. 2015
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek. Autor: www.shutterstock.com, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek.
Léto patří z pohledu většiny e-shopů mezi okurkovou sezónu. To ale neznamená, že byste se měli vydat na měsíční dovolenou a nechat obchod svému osudu.

Letní období patří z hlediska obratů pro většinu e-shopů mezi chudší období. Přestože si raději řada zákazníků užívá dovolenou, než aby nakupovali, neměli by obchodníci v létě rezignovat a založit jen ruce do klína. Přinášíme 5 tipů, co můžete v létě s e-shopem dělat.

Čtěte také: 6 e-shopařů radí, co dělat v „okurkové“ sezóně, kdy vám v obchodě klesá poptávka

5 věcí, na které se v létě zaměřte

Ilustrační obrázek.
Autor: www.shutterstock.com, podle licence: Rights Managed

Ilustrační obrázek.

Teplé počasí zpravidla internetové nakupování utlumuje a většina online obchodů tak zažívá přes léto slabší období z hlediska prodejů. Jak uvádí společnost Shoptet, oproti ročnímu průměru se jedná o 9% pokles a oproti prosinci, kdy vrcholí nákupní horečka, dokonce o třetinový propad.

1. Zrevidujte svoji dosavadní činnost

Jednou z důležitých věcí je v létě inovovat svůj e-shop, revidovat svoji činnost a případně opravit web a další marketingové kanály. Nabízí se například nastavení optimalizace pro vyhledávače, úpravy struktury webu, nebo dokonce celý redesign webu. Vše je ale nezbytné naplánovat dostatečně dopředu, doplnila serveru Podnikatel.cz Kateřina Fadljevičová, Key Account Manager agentury Dobryweb.cz.

2. Soustřeďte se na mobilní zařízení

Ani v létě ale nemusíte rezignovat na marketing a podporu prodeje. Pokud máte i v létě co prodávat, ale lidé raději tráví horké dny opalováním a koupáním než nákupy ve vašem e-shopu, tak mějte do posledního detailu promyšlené, zacílené a navzájem propojené reklamní kampaně a remarketing. Soustřeďte se především na mobilní verze kampaní i samotného webu. Mobil má totiž i u vody každý stále při ruce, vysvětlila Kateřina Fadljevičová.

3. Nezapomínejte na newslettery

Prodeje můžete v létě podpořit i přes newslettery. Zatímco internetem lidé brouzdají méně, své e-maily kontrolují neustále, a proto se vyplatí připomenout se a poslat jim krátké newslettery, ve kterých můžete nabídnout letní zboží nebo služby. Ideální je informovat také o slevách a novinkách. Přímý e-mailing na všechny kontakty v databázi je spolehlivý nástroj, jak komunikovat se svými zákazníky a informovat je, upřesnil Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.

fin 25 - early cena

4. Přineste slevy a soutěže

Zájem o vaše výrobky lze přes léto podpořit i slevami a různými soutěžemi. Nebojte se proto nabídnout zajímavé nabídky a soutěže. Odborníci doporučují dělat tyto akce pravidelně, a to na denní nebo týdenní bázi.

5. Využívejte sociální sítě

S akcemi úzce souvisí také aktivita na sociálních sítích. Především mladší generace totiž sociální sítě využívá neustále a nezávisle na ročních obdobích. Proto je dobré využít tyto kanály k občasnému informování o nových produktech a slevách, a to formou kvalitních produktových fotografií nebo slevových kupónů. Je nutné být aktuální a reagovat na komunikaci svých klientů obratem, uzavřel Miroslav Uďan.

Autor článku

Daniel je zástupce šéfredaktora Podnikatel.cz a jako ekonom se věnuje oblasti byznysu a také ekonomice. 

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).