5 základních otázek, na které neznáte odpověď? Na podnikání se raději vykašlete

26. 8. 2015
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek Autor: www.shutterstock.com, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek
Nápad i elán by byl. Pak se ale na startu podnikání nabízí otázky, na které musíte znát odpovědi. Pokud je neznáte, pátrejte, nebo se nechte raději zaměstnat.

Být podnikatel, mít vlastní byznys, být si sám sobě pánem, nést veškerou zodpovědnost jen na vlastních bedrech. Zní to celkem jednoduše. Než se ale do realizace svého podnikatelského záměru pustíte, měli byste najít odpovědi na celou řadu otázek. Pokud se odpovědi nedostávají, jen nutné po nich nejprve začít pátrat, anebo se na podnikání úplně vykašlat.

Dříve jsme psali: Když na to nemáte peníze, tak to nedělejte. Jak tedy na analýzu trhu?

Nabízíme 5 základních otázek, které prověří například to, zda vůbec máte ponětí o tom, kde vzít počáteční kapitál, jak se odlišit od konkurence, zda bude o vaše služby či nabízený produkt zájem..

Neznáte odpovědi na tyto otázky? Nechte se raději zaměstnat

1. Kde vzít peníze na start podnikání?

Myšlenka, idea, nápad je už dlouho na světě? Teď už jen realizace. Ta však stojí peníze. Pokud nejsou našetřené, kam po nich sáhnout. jsou vůbec nějaké možnosti? Čtěte o nich v článku: Sháníte peníze pro svůj byznys? Teď je to právě v pravou chvíli nebo Cest k penězům vede mnoho. A jsou i pro malé podnikatele

2. Bude o můj produkt nebo o mé služby zájem?

Ilustrační obrázek
Autor: www.shutterstock.com, podle licence: Rights Managed

Ilustrační obrázek

Máte sice geniální nápad, ať už se týká služby nebo produktu, ale nejste si zcela jistí, jestli o to vůbec bude mít zákazník zájem. Bez alespoň 95% jistoty není dobré do takového projektu vkládat čas ani peníze. Proto si nejprve zájem potenciálních zákazníku prověřte. Čtěte více v Poznejte lépe své zákazníky, udělejte si na internetu průzkum trhu

3. Kdo vlastně bude mým zákazníkem? Znám skupinu, na kterou chci cílit?

Není člověk ten, aby se zavděčil všem. V podnikání to platí dvojnásob. Váš byznys bude cílit na určitou skupinu lidí. Stále ale nevíte, o jaké zákazníky půjde? Na koho se zaměřit? Na koho cílit reklamu? Čtěte článek: Alena, 29 let, ráda se opaluje nahá. Víme, jak vám pomůžou persony v podnikání

Mohlo by se hodit: Bezplatným zápisem do internetových katalogů se dá jen získat

4. Nerozdupe mě konkurence? Nabízím něco víc? 

Najít díru na trhu není nic snadného. Pokud se zadaří, je to určitě výhra, ale pokud se chystáte nabízet něco, co o kus dál nabízejí další tři firmy, je nutné vaše služby nějak okořenit, posunout. Jednoduše nabídnout něco víc, co by vás od konkurence odlišilo. Nabízí se cena za služby či produkt. Ale je možné využít například i kvalitní poprodejní servis. Více čtěte v článku: Nejlepší zákazník je ten stávající. A my víme, čím si ho udržet

Marketing Meeting AI a tvorba obsahu

5. Jsem schopen nad sebou udržet bič?

Byznys je rozjetý, produkt či služba se prodává, zákazník se spokojený. Jenže to všechno stojí   velké úsilí, a také čas. Slabší jedinec po prvních úspěších poleví a byznys se může začít sypat jako domeček z karet. Je nutné umět nad sebou držet bič. Ani odpověď na tuhle otázku není jednoznačná? Rozmýšlejte svůj start podnikání opravdu pečlivě. Otestovat se můžete i nanečisto: Zkuste si podnikání nanečisto. Vyvarujete se zklamání i bankrotu

Psali jsme: Analýza trhu není luxus, ale výchozí bod každého podnikání

Autor článku

Jana je redaktorkou a korektorkou Podnikatel.cz. Hlídá a píše aktuální zprávy z byznysu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).