Pokud jste nikdy v životě nepotkal magora, který agresivně reaguje opravdu naprosto bezdůvodně (anebo jde o reakci opravdu absolutně nepřiměřenou), tak vám docela upřímně závidím...
Bohužel se ale podobné případy dějí a řekl bych, že počet těchto situací spíš narůstá, důvody by byly na dlouhou debatu. Každopádně si ale myslím, že vaše vlastní věta "Pokud vyloučíte primitiva a nebo zákazníka, který se již nasr*aný narodil" je právě kámen úrazu, ono se to moc vyloučit nedá :-(
Podle mě valná většina obchodníků/manažerů se snaží zjistit příčinu, přesně jak píšete, docela bych se vsadil, že se to týká i těch citovaných v článku, zde to popisují "vznosně", ale v podstatě je to prachobyčejné zjišťování. A pokud nějaký reálný důvod naleznou, tak to vesměs budou chtít srovnat korektně.
Velkou otázkou ale je, co dělat v případě, že reálný problém nezjistíte (anebo je opravdu zásadně nesouměřitelný s tím, jak vypadá reakce). A pak je opravdu na místě zvažovat další postup i třeba podle toho, zda je podle vás v pozici, kdy může ovlivnit další zakázky anebo ne - což je jeden z příkladů "nebezpečnosti". A tady asi univerzální rada zkrátka neexistuje...