Názor k článku 6 tipů, jak se v podnikání vyhnout stresu a zachovat si chladnou hlavu od Milan Matlák - Ze svých letitých zkušeností jsou priority vhodné leda...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 6. 11. 2014 9:41

    Milan Matlák (neregistrovaný)

    Ze svých letitých zkušeností jsou priority vhodné leda tak pokud chcete prioritizovat delegovanou práci někomu jinému (podřízeným, project scope, apod.), nikoliv však sobě. Neztrácejte čas určováním priorit svých úkolů protože:
    1) priority mají tendenci se v čase rychle měnit
    2) a proto buď ztratíte čas aktualizací priorit, nebo budete pracovat s neaktualními prioritami.
    3) pokud neumíte správně rozpoznat, co je a co není důležité, pak vám priority stejně nepomohou.

    Namísto toho investujte čas do vytvoření přehledného systému úkolů šitého na míru vašim potřebám. V každý okamžik byste měli mít přehled o všech svých úkolech a jejich důležitosti. Z toho plyne, že se musíte snažit seznam úkolů držet na uzdě a být nekompromisní v tom, které úkoly jsou opravdu důležité pro váš úspěch a které důležité nejsou (ty rovnou zrušte, nebo delegujte). Nezapomínejte, že pracovní úspěch vám nepřinese nikdy tolik štěstí jako spokojená rodina. ;-)
    Pokud jste vedoucí, naučte se důvěřovat svým lidem a dejte jim prostor a odpovědnost. Přestaňte je mikromanagovat.

    Co se týče e-mailů... mějte vždy prázdný inbox. Na konci pracovní doby si vyčleňte čas na zpracování e-mailů, aby váš inbox zůstal na konci dne prázdný. Zpracováním se míní:
    1) smazat
    2) delegovat
    3) zatřídit a pokud e-mail vyžaduje akci, vytvořte si úkol ve vašem seznamu.

    No mohl bych pokračovat... ale to bych už zabrousil do jiných oblastí efektivního sebeřízení. :-)

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).