7 internetových „špehovacích“ nástrojů, které vám mohou pomoci v podnikání

5. 8. 2014
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek. Autor: www.isifa.com, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek.
Existuje řada služeb, které vám umožní sledovat weby konkurence či chování a preference zákazníků. Připravili jsme 7 nástrojů, které „špehování“ umožňují.

Pro rozvoj vlastního byznysu můžete využít řadu internetových služeb, které umožňují nakouknout pod pokličku vašim konkurentům, monitorovat preference zákazníků či vám prostě jen pomohou lépe se zorientovat na trhu. Některá data jsou totiž veřejně dostupná a vy se k nim můžete snadno dostat. Připravili jsme výběr 7 “špehovacích” služeb, které můžete využít ve vašem podnikání.

1. Google Alerts

Ilustrační obrázek.
Autor: www.isifa.com, podle licence: Rights Managed

Existuje řada služeb, které vám umožní sledování konkurence a zákazníků.

Velmi šikovnou pomůckou k monitorování internetu jsou Google Alerts. Jedná se o nástroj, který vám pošle upozornění, jakmile se na internetu objeví výraz, který si nastavíte (například vás bude zajímat výskyt všech spojení “Pizzeria Třebíč”). Jednoduše tak můžete například monitorovat všechny zmínky o vaší firmě či sledovat, zda se ve vašem městě neobjevila nějaká konkurenční firma. Google Alerts jdou rovněž využít při SEO. Stejně tak lze přes Google Alerts sledovat novinky u vaší konkurence. Google Alerts jdou mimo jiné nastavit na dotaz site:domenakonkurence.cz a tím sledovat nové stránky, které na konkurenčním webu přibudou. Problém je, že Google Alerts poslední dobou moc nefungují, uvedl serveru Podnikatel.cz Marek Prokop, odborník na SEO a internetový marketing a majitel firmy PROKOP software

2. Keyword Tool

Jestliže hledáte službu, která vám ukáže, jak a co vaši zákazníci vyhledávají, vyzkoušejte Keyword Tool. Nástroj vám ukáže, která klíčová slova uživatelé zadávají do vyhledávacího pole v souvislosti s hledaným výrazem. Nástroj vám ukáže až 750 návrhů k zadanému klíčovému slovu a výborně se proto hodí pro optimalizaci long-tailových výrazů, doplnil Petr Pluháček z agentury Dobrý web.


3. Ahrefs

Velmi cenným zdrojem inspirace jsou informace o populárních stránkách konkurenčních webů. Kromě inspirace mohou podnikatelé získat také poučení, jaký typ a styl obsahu v daném oboru funguje. Nástrojem, který vám tuto možnost poskytne, je například služba Ahrefs.com. Stačí si jen zadat web, který vás zajímá, a následně vybrat “Top Pages” v “Overview”. Podobné vychytávky též nabízí služba Majestic SEO. Kromě vyhledávání zpětných odkazů přes Ahrefs nebo Majestic SEO jde použít i nástroje na zjišťování zájmu stránek v sociálních sítích, například http://like.met.cz/ (ale je jich víc, a to včetně profesionálních), upřesnil serveru Podnikatel.cz Marek Prokop.

Čtěte více na Lupa.cz: Souboj Titánů pro SEO analýzu: MajesticSEO vs. Ahrefs

4. Topsy

Co se týče sociálních sítí, respektive Twitteru, můžete využívat sledovací službu Topsy.com. Jde o vyhledávací nástroj, který řadí své výsledky na základě příspěvků na serveru Twitter.com. Bere tedy v potaz důležitost tématu, kterou mu přidělí sami uživatele tím, že se o něm na Twitteru baví. Topsy.com umožňuje uživatelům zjistit, jak téma zajímalo v daném čase uživatele Twitteru. Služba dále registruje všechny tweety uživatelů. Na Twitteru i Facebooku jde konkurence poměrně dobře poznat, co funguje a co ne, a z toho se poučit pro vlastní práci na sociálních sítích. Facebook navíc umožňuje konkurenční stránky snadno sledovat a porovnávat s vlastní stránkou. To považuji za užitečné a snadno použitelné i pro firmy působící na českém trhu, vysvětlil Marek Prokop.

5. Moat

Pro inspiraci můžete též vyzkoušet službu Moat.com, která vám zobrazí reklamu zadané firmy. Žel služba není funkční pro většinu českým firem a tak jde v případě Moat.com opravdu jen o inspiraci zahraničními společnostmi. Monitorovat reklamu konkurence je také užitečné, ale pro české prostředí moc univerzálních nástrojů není. Rozhodně ale stojí za to používat funkce, které pro tento účel nabízí Google v AdWords, poradil Marek Prokop.

Čtěte také: 7 častých mýtů, které panují okolo SEO pro e-shopy

6. Copyscape

Jestliže si chcete ohlídat, že vaše texty nikdo nekopíruje, nemusíte už složitě prohledávat podezřelé weby. Můžete totiž využít službu Copyscape.com, která vám najde, zda někdo nevzal váš webový obsah a nevložil ho k sobě na web. Stačí zadat URL a systém vyhledá weby, na kterých se podobný text nachází, upřesnil Petr Pluháček z agentury Dobrý web.


Marketing Meeting AI a tvorba obsahu

7. Siteliner

Zatímco nástroj Copyscape vám pohlídá duplicity na cizích webech, originalitu textů na vašem webu zjistí nástroj Siteliner.com. Služba ale nenajde jen duplicity na webu, ale umí též odhalit tzv. broken links, tedy nefunkční odkazy.

Další možnosti

Špehování konkurence ale nemusí probíhat jen skrze zvláštní nástroje. Častou metodou je i inzerce v PPC v Googlu a Seznamu na brand konkurence. Kromě samotné reklamy tím získáte i docela dobrý přehled o tom, jak je brand konkurence hledaný a tedy známý a populární a jak se jeho známost vyvíjí v čase, uzavřel Marek Prokop.

Autor článku

Daniel je zástupce šéfredaktora Podnikatel.cz a jako ekonom se věnuje oblasti byznysu a také ekonomice. 

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).