7 pojmů k #EET, které byste se měli naučit a zapamatovat

15. 9. 2016
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek
Víte, co znamená pojem liberace nebo fiskální identifikační kód? Začněte se učit. Evidence tržeb startuje už v prosinci.

Harmonogram zavádění elektronické evidence tržeb zatím běží podle svého plánu. Podnikatelé si již mohou zažádat o autentizační údaje.

Co však tento a další pojmy znamenají? Přinášíme 7 tipů k elektronické evidenci tržeb, které byste se měli naučit a zapamatovat.

1. Autentizační údaje

Autentizační údaje slouží k přístupu na společné technické zařízení správce daně. Poplatník je povinen o autentizační údaje požádat.

Podnikatelé, kteří budou tržby evidovat, musí o autentizační údaje požádat ještě před přijetím první evidované tržby. Autentizační údaje slouží k přístupu na společné technické zařízení správce daně umožňující poplatníkovi správu certifikátu pro evidenci tržeb a údajů pro správu evidence tržeb. Další podrobnosti

2. Certifikát k evidenci tržeb

Na základě autentizačních údajů získá poplatník 1 nebo více certifikátů pro evidenci tržeb, které slouží k autentizaci datových zpráv. Jeho prostřednictvím Finanční správa identifikuje podnikatele při zasílání údajů datovými zprávami. Další podrobnosti

3. Fiskální identifikační kód

Jedná se o unikátní kód účtenky, který zašle systém finanční správy a který se musí uvést na účtence. Dojde-li při evidování tržby k překročení mezní doby odezvy nebo v případě evidence tržeb zjednodušeným způsobem, fiskální kód se na účtence uvádět nemusí. Další podrobnosti

4. Liberace

Zákon o evidenci tržeb obsahuje i liberaci, tedy zproštění odpovědnosti za nedodržení povinností. Právnická osoba a podnikající fyzická osoba za správní delikt neodpovídá, prokáže-li, že vynaložila veškeré úsilí. Další podrobnosti

5. Tržby ve zjednodušeném režimu

Ve zjednodušeném režimu se mohou evidovat tržby na palubě dopravních prostředků při pravidelné hromadné dopravě. Zjednodušený režim bude mít také ten podnikatel, který nemá stálé připojení k internetu a má schválenou výjimku od Finanční správy. Další podrobnosti

6. Tržby v běžném režimu

Podnikatel může zaevidovat tržbu a vystavit účtenku kdykoliv před uskutečněním později obdržené tržby, ale nejpozději při jejím uskutečněním. Např. internetový obchod obdrží objednávku zboží od zákazníka na dobírku (platba až při předání zboží). Účtenku může podnikatel vystavit před skutečným přijetím platby a účtenku např. přiložit do balíku, který odesílá zákazníkovi. Další podrobnosti

7. Doba odezvy

Dobou odezvy se rozumí časový úsek mezi pokusem o odeslání údajů o evidované tržbě z pokladního zařízení poplatníka a přijetím fiskálního identifikačního kódu na pokladním zařízení poplatníka. Další podrobnosti

Autor článku

Michael je šéfredaktorem Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz a jeho doménou jsou rozhovory. Zajímá se o marketing, e-commerce a nové technologie.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).